عوامل ساخت بازی رایانه‌ای تفرقه‌انگیز در زاهدان دستگیر شدند
کد خبر: 3810732
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

عوامل ساخت بازی رایانه‌ای تفرقه‌انگیز در زاهدان دستگیر شدند

گروه اجتماعی ــ دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از دستگیری دو نفر از عوامل ساخت و توزیع بازی رایانه‌ای تفرقه‌انگیز و وحدت‌شکن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مدتی پیش یک بازی رایانه‌ای در فضای مجازی گسترش پیدا کرد که در آن به قوم بلوچ اهانت شده بود؛ به‌طوری که در قالب این بازی، افرادی با لباس محلی بلوچی در حال حمل و توزیع سوخت قاچاق بودند و اگر مأموران انتظامی به این افراد شلیک می‌کردند، فرد امتیاز ویژه بازی را به‌دست می‌آورد.
پس از انتشار این بازی در سطح جامعه، پیگیری‌ها برای یافتن عوامل ساخت این بازی وحدت شکن و تفرقه‌انگیز در دستور کار نیروهای قضایی، اطلاعات سپاه و پلیس فتا قرار گرفت.
حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در این خصوص بیان کرد: در حال حاضر دو نفر از عوامل ساخت بازی رایانه‌ای وحدت شکن و تفرقه‌انگیز به همت اطلاعات سپاه پاسداران زاهدان دستگیر شده‌اند.
وی ادامه داد: عوامل ساخت این بازی رایانه‌ای، یک فرد بلوچ و اهل تسنن 30 ساله بوده که تجهیزات رایانه‌ای در اختیار داشته و دیگری جوان 22 ساله فارس و شیعه بوده که با همکاری یکدیگر اقدام به طراحی این بازی کرده بودند.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان بیان کرد: عوامل این بازی در اعترافات اولیه، فروش بیشتر این بازی رایانه‌ای در سیستان و بلوچستان را هدف ساخت خودشان اعلام کردند، اما تحقیقات جهت پی بردن به اینکه آیا افکار ضدامنیتی در پشت پرده ساخت این بازی رایانه‌ای وجود داشته یا خیر، همچنان ادامه دارد.
موحدی‌راد خاطرنشان کرد: بلوچ‌ها به عنوان یکی از اقوام اصیل و با اصالت ایران اسلامی محسوب می‌شوند و هرگز اجازه نمی‌دهیم برخی افراد مغرض از آن‌ها سوء استفاده کرده و در قالب یک بازی وحدت شکن به این قوم اهانت کنند.

انتهای پیام

captcha