امکان جذب دانشجوی خارجی در رشته علوم قرآنی
کد خبر: 3810737
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

امکان جذب دانشجوی خارجی در رشته علوم قرآنی

کانون خبرنگاران نبأ ــ سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: مجوز تأسیس دانشکده در کشورهای خارجی اخذ شده و می‌توانیم این امکان را فراهم کنیم که دانشجوی خارجی جذب کنیم که در آینده این اقدام صورت خواهد گرفت.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست مشترک ابوطالب شفقت، رئیس دانشگاه مالک اشتر و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدنقیب، سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و معاونان دانشگاه برگزار شد.
در این نشست حجت‌الاسلام نقیب با بیان این که در حال حاضر ۶ هزار دانشجو در حال فعالیت علمی و پژوهشی در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم هستند، گفت: تعداد ۱۳ هزار دانشجو هم از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

امکان جذب دانشجوی خارجی در رشته علوم قرآنی
وی افزود: این دانشگاه کاملا قرآنی است و تعداد ۸۰ عضو هیئت علمی و قریب به یک‌هزار استاد حق‌التدریس در این دانشگاه در حال فعالیت هستند و فضای دانشگاه بسیار نزدیک به حوزه علمیه است و دانشجویان مؤمن و متدین در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تعداد دانشجویان دکترای در حال تحصیل را ۵۰ نفر، کارشناسی ارشد را قریب به ۱۸۰۰ نفر و تعداد افراد مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی را بیش از ۴ هزار نفر عنوان کرد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان سمت در مورد تدوین متون درسی، بیان داشت: از تعداد متون‌های ارسال شده به این سازمان ۱۰ درس مورد تأیید قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام نقیب ادامه داد: مجوز تأسیس دانشکده در کشورهای خارجی نیز اخذ شده و می‌توانیم این امکان را فراهم کنیم که دانشجوی خارجی جذب کنیم که در آینده این اقدام صورت خواهد گرفت.
در ادامه نشست شفقت، رییس دانشگاه مالک اشتر با بیان این که دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه مهندسی دفاعی است و هم اکنون ۲۵۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۶۰۰ دانشجوی دکتری در این دانشگاه در حال فعالیت علمی پژوهشی هستند، گفت: وظیفه ما پشتیبانی از واحدهای تحقیقاتی است.
وی تولید ۶ نشریه علمی پژوهشی و کتاب‌های بسیار علمی را از دیگر فعالیت‌های دانشگاه مالک اشتر دانست و افزود: حدود ۵۰۰ محقق در دانشگاه مشغول تولیدات پژوهشی هستند.
رئیس دانشگاه مالک اشتر با اشاره به این که جامعه دانشگاهی به علت ناآشنایی، عدم درک یا ثقیل بودن و آموزش ندیدن به فضای قرآنی ورود نمی‌کنند و یا کمتر ورود دارند، ادامه داد: اگر بتوانیم اساتید را به سمت موضوعات قرآنی سوق دهیم بسیاری از آسیب‌های موجود برطرف خواهد شد و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در این زمینه می‌تواند یاری‌گر ما باشد.
وی تدوین و تولید مجلات مشترک علمی پژوهشی در عرصه‌های قرآنی، تشکیل انجمن قرآنی با حضور اساتید دو دانشگاه، تقویت فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه و تشکیل کمیته مشترک بین دو دانشگاه در گام دوم انقلاب را از فعالیت‌هایی دانست که می‌شود انجام داد.
در بخش پایانی این نشست حجت‌الاسلام حسین تاج آبادی، عضو هيئت علمی دانشگاه صنعتی مالك اشتر نیز با اشاره به راه‌اندازی مرکز مطالعات علم و دین در دانشگاه مالک اشتر، اظهار داشت: می‌توانیم در این مرکز از اندیشه‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم استفاده کنیم و همچنین نیازهای علمی دانشگاه را در زمینه‌های مورد نظر تأمین کنیم.
وی تبادل اساتید در عرصه‌های علمی پژوهشی به ویژه در موضوعات قرآنی را بسیار ضروری دانست و افزود: می‌توانیم از این اساتید در برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی نیز بهره‌مند شویم.
در پایان این نشست مقرر شد، تفاهم‌نامه‌ای بین دو دانشگاه در زمینه‌های مختلف علمی پژوهشی تنظیم و به امضای طرفین برسد.

مریم بشیری 

انتهای پیام

captcha