شیوه‌های آموزش حفظ قرآن در کالج صدرای اندونزی
کد خبر: 3810738
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
در گفت‌وگو با ایکنا تبیین شد؛

شیوه‌های آموزش حفظ قرآن در کالج صدرای اندونزی

گروه بین‌الملل ــ نماینده جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در اندونزی با تبیین روش حفظ قرآن کالج اسلامی صدرا در جاکارتا، پایتخت اندونزی، گفت: دانشجویان می‌توانند با مدرکی که برای حفظ قرآن از این کالج اخذ کرده‌اند، پایان‌نامه خود را ارائه دهند.

حجت‌الاسلام محمدجواد اسعدی، نماینده جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در اندونزی در گفت‌وگو با ایکنا درباره برنامه‌های حفظ قرآن کالج اسلامی صدرا بیان کرد: این برنامه به دو بخش تقسیم می‌شود؛ حفظ کل و حفظ چند جزء از قرآن کریم.

وی با بیان این مطلب افزود: راهنمایی و توجیه دانشجویان اغلب پس از نماز مغرب وعشاء یا پس از نماز صبح در محل خوابگاه‌ دانشجوها برگزار می‌شود. در همین اوقات دانشجویان محفوظات خود را به استاد راهنما ارائه می‌کنند.

اسعدی همچنین از برگزاری امتحان شفاهی حفظ قرآن خبر داد و افزود: موضوعات امتحان شفاهی مواردی را شامل می‌شود که دانشجو طی مراحل قبل آنها را آموخته است و اکنون به ارائه آنها می‌پردازد؛ این امتحان به صورت شفاهی در یک کلاس و به صورت گروهی برگزار می‌شود.

وی در ادامه این توضیحات گفت: همه دانشجویان باید به ترتیب نوبت خود امتحان بدهند؛ اگر دانشجویی در حفظ قرآن ضعیف عمل کرده باشد مردود می‌شود و می‌تواند در امتحان بعدی شرکت کند.

تبیین روش حفظ قرآن کالج صدرای اندونزی

اسعدی درباره داور این امتحان اظهار کرد: استادراهنمای حفظ دانشجویان وظیفه داوری را هم برعهده دارد و در صورت نبود استادراهنما،‌ رئیس دارالقرآن می‌تواند برای گرفتن امتحان جایگزین تعیین کند.

به گفته رئیس کالج اسلامی صدرا، دانشجویی می‌تواند در امتحان شفاهی شرکت کند که همه موارد حفظ را فراگرفته باشد یا دست‌کم در 85 درصد جلسات حفظ و 85 درصد جلسات تقریر حضور داشته باشد. در صورتی که دانشجویان بتوانند مراحل یک تا سه را به خوبی پشت سر بگذارند، می‌توانند در امتحان پایان ترم شرکت کنند.

وی افزود: به دانشجویانی که همه مراحل حفظ را به پایان رسانده باشند، مدرک قبولی اهدا می‌شود که با این مدرک دانشجو می‌تواند پایان‌نامه خود را ارائه دهد؛ این مدرک یکی از شرایط لازم برای حضور در امتحان پایان‌نامه است.

انتهای پیام

captcha