برگزاری نشست مدیران دانشگاه علوم و معارف قرآن و مالک اشتر
کد خبر: 3810759
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

برگزاری نشست مدیران دانشگاه علوم و معارف قرآن و مالک اشتر

گروه دانشگاه ــ نشست مشترک رئیس دانشگاه مالک اشتر و سرپرست و معاونان دانشگاه علوم و معارف قرآن شامگاه روز گذشته 21 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه قرآنی دانشگاهی ایحا، نشست مشترک ابوطالب شفقت، رئیس دانشگاه مالک اشتر و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و معاونان دانشگاه برگزار شد.
در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین نقیب با بیان این که در حال حاضر شش هزار دانشجو در حال فعالیت علمی و پژوهشی در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم هستند، گفت: تعداد 13 هزار دانشجو هم از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند. در دانشگاه تعداد 80 عضو هیأت علمی و نزدیک به هزار استاد حق‌التدریس در حال فعالیت هستند. فضای دانشگاه بسیار نزدیک به حوزه علمیه است و دانشجویان متدین در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

برگزاری نشست مشترک مدیران دانشگاه علوم و معارف قرآن و مالک اشتر
سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم همچنین بیان کرد: تعداد دانشجویان دکترا در حال تحصیل 50 نفر، کارشناسی ارشد قریب به هزار و 800 نفر و تعداد افراد مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی بیش از چهار هزار نفر هستند.
نقیب در ادامه در این دیدار به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان سمت در مورد تدوین متون درسی اشاره و اذعان کرد: از تعداد متون ارسال شده به این سازمان 10 درس مورد تأیید قرار گرفته است.
وی در پایان به دریافت مجوز تأسیس دانشکده در کشورهای خارجی نیز اشاره و اظهار کرد: با اخذ این مجوز می‌توانیم این امکان را فراهم کنیم که دانشجوی خارجی جذب کنیم که در آینده این اقدام صورت خواهد گرفت.
در ادامه این نشست ابوطالب شفقت، رییس دانشگاه مالک اشتر نیز با بیان این که دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه مهندسی دفاعی است، گفت: هم اکنون دو هزار 500 دانشجوی کارشناسی‌ارشد و 600 دانشجوی دکتری در این دانشگاه در حال فعالیت علمی پژوهشی هستند. وظیفه ما پشتیبانی از واحدهای تحقیقاتی است.
وی تولید شش نشریه علمی ـ پژوهشی و کتاب‌های علمی را از دیگر فعالیت‌های دانشگاه مالک اشتر معرفی کرد و افزود: حدود 500 محقق در دانشگاه مشغول تولیدات پژوهشی هستند.

برگزاری نشست مشترک مدیران دانشگاه علوم و معارف قرآن و مالک اشتر
رئیس دانشگاه مالک اشتر با اشاره به این که جامعه دانشگاهی به علت ناآشنایی، عدم درک یا ثقیل بودن و آموزش ندیدن به فضای قرآنی ورود نمی‌کنند و یا کمتر ورود دارند، ادامه داد: اگر بتوانیم اساتید را به سمت موضوعات قرآنی سوق دهیم، بسیاری از آسیب‌های موجود برطرف خواهد شد و دانشگاه علوم و معارف قرآن در این زمینه می‌تواند یاری‌گر ما باشد.
شفقت در ادامه به زمینه‌های همکاری دو دانشگاه اشاره و اظهار کرد: تدوین و تولید مجلات مشترک علمی پژوهشی در عرصه‌های قرآنی، تشکیل انجمن قرآنی با حضور اساتید دو دانشگاه، تقویت فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه و تشکیل کمیته مشترک بین دو دانشگاه در گام دوم انقلاب از فعالیت‌هایی است که می‌توان انجام داد.
در بخش پایانی این نشست نیز حجت‌الاسلام حسین تاج‌آبادی، عضو هيأت علمي دانشگاه صنعتي مالك اشتر طی سخنانی با اشاره به راه‌اندازی مرکز مطالعات علم و دین در دانشگاه مالک اشتر، اظهار کرد: می‌توانیم در این مرکز از اندیشه‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن استفاده کنیم، همچنین نیازهای علمی دانشگاه را در زمینه‌های مورد نیاز تأمین کنیم.
وی تبادل اساتید در عرصه‌های علمی - پژوهشی به‌ویژه در موضوعات قرآنی را بسیار ضروری دانست و افزود: می‌توانیم از این اساتید در برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی نیز بهره‌مند شویم.
در پایان این نشست مقرر شد، تفاهم‌نامه‌ای بین دو دانشگاه در زمینه‌های مختلف علمی - پژوهشی تنظیم و به امضای طرفین برسد.

انتهای پیام 

captcha