آموزش قرآن به ناشنوایان با زبان اشاره در اندونزی
کد خبر: 3810786
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

آموزش قرآن به ناشنوایان با زبان اشاره در اندونزی

ناشنواهای اندونزی در ماه رمضان به همسالان خود قرآن کریم را با فیلم های ویدیویی و زبان اشاره می آموزند.

به گزارش ایکنا به نقل از شبستان؛ روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به قلم «جو کوچراین» آورده است که ناشنوایی مسلمانان اندونزی باعث نمی شود تا از تحصیل و آموزش قرآن کریم به همسالانشان در ماه رمضان به زبان اشاره جلوگیری کند.

در این گزارش آمده است، «سوریا ساهیتابی» جوان اندونزیایی (25 ساله) و دوستانش با نزدیک ماه رمضان هرساله به چگونگی آموزش تلاوت قرآن کریم به تعدادی زیادی از اندونزیایی می اندیشند.

براساس این گزارش، بسیاری از اندونزیایی ها، تلاوت قرآن به زبان عربی را از راه ترجمه و تفسیرها به زبان عربی با گوش دادن به نوارهای صوتی می‌آموزند.

این نویسنده در گزارش خود آورده است که ساهیتابی و دوستانش با چالش‌های زیادی روبه رو هستند که این مسئله به مطالعه متون دینی برمی‌گردد.
 
ساهیتابی در این مصاحبه که به زبان اشاره انجام شده است، گفته است که او و دوستان ناشنوایش احساس افسردگی می کنند، زیرا هیچ وسیله برای کمک به ناشنواهای غیر مسلمان برای دسترسی به اسلام وجود ندارد.

اما این مسئله سال گذشته تغییر کرد، زمانی که ساهیتابی با یک سازمان اسلامی داخلی در تولید فیلم ویدیویی به زبان اشاره و ترجمه همه سوره‌های قرآن کریم همکاری کرد.

در این گزارش آمده است که آنها نخسیتن فیلم ویدیویی را در پایگاه یوتیوب قبل از آغاز ماه رمضان سال گذشته منتشر کردند.

این خبرنگار گزارش داد که در حالی که شماری از مسلمانان ناشنوا در اندونزی می توانند کتاب های دینی را بخوانند و آن را حفظ کنند، اما دسترسی آنها به علمایی که امکان ارتباط با آنها را دارند، کم است.

انتهای پیام
captcha