دانشکده علوم و معارف قرآن در دیگر کشورها تأسیس می‌شود
کد خبر: 3810839
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

دانشکده علوم و معارف قرآن در دیگر کشورها تأسیس می‌شود

گروه دانشگاه ــ رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن از دریافت مجوز تأسیس دانشکده در دیگر کشورها خبر داد.

دانشکده علوم و معارف قرآن در دیگر کشورها تاسیس می‌شودبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن، امروز، 22 اردیبهشت‌ماه، در نشست مشترک با ابوطالب شفقت، رییس دانشگاه مالک اشتر با بیان این که در حال حاضر شش هزار دانشجو در حال فعالیت علمی و پژوهشی در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم هستند، گفت: تعداد 13 هزار دانشجو هم از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.
وی افزود: این دانشگاه کاملاً قرآنی است و تعداد 80 عضو هیئت علمی و قریب به یک‌هزار استاد حق التدریس در این دانشگاه در حال فعالیت‌اند و فضای دانشگاه بسیار نزدیک به حوزه علمیه است و دانشجویان مؤمن و متدین در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تعداد دانشجویان دکترای در حال تحصیل را 50 نفر بیان کرد و افزود: همچنین در مقطع کارشناسی ارشد قریب به 1800 نفر و تعداد افراد مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی نیز بیش از 4 هزار نفر هستند.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان سمت در مورد تدوین متون درسی، بیان کرد: از تعداد متون‌ ارسال شده به این سازمان 10 درس مورد تأیید قرار گرفته است.
نقیب ادامه داد: مجوز تأسیس دانشکده در کشورهای خارجی نیز اخذ شده و می‌توانیم این امکان را فراهم کنیم که دانشجوی خارجی جذب کنیم و در آینده این اقدام صورت خواهد گرفت.
در ادامه این نشست ابوطالب شفقت، رئیس دانشگاه مالک اشتر با بیان این که دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه مهندسی دفاعی است و هم اکنون 2500 دانشجوی کارشناسی ارشد و 600 دانشجوی دکتری در این دانشگاه در حال فعالیت علمی پژوهشی هستند، گفت: وظیفه ما پشتیبانی از واحدهای تحقیقاتی است.
وی تولید شش نشریه علمی پژوهشی و کتاب‌های علمی را از دیگر فعالیت‌های دانشگاه مالک اشتر دانست و افزود: حدود 500 محقق در دانشگاه مشغول تولیدات پژوهشی هستند.
رئیس دانشگاه مالک اشتر با اشاره به این که جامعه دانشگاهی به علت ناآشنایی، عدم درک یا ثقیل بودن و آموزش ندیدن به فضای قرآنی ورود نمی‌کنند و یا کمتر ورود دارند، ادامه داد: اگر بتوانیم اساتید را به سمت موضوعات قرآنی سوق دهیم بسیاری از آسیب‌های موجود برطرف خواهند شد و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در این زمینه می‌تواند یاری‌گر ما باشد.
وی تدوین و تولید مجلات مشترک علمی پژوهشی در عرصه‌های قرآنی، تشکیل انجمن قرآنی با حضور اساتید دو دانشگاه، تقویت فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه و تشکیل کمیته مشترک بین دو دانشگاه در گام دوم انقلاب را از فعالیت‌هایی دانست که می‌شود انجام داد.
همچنین حجت‌الاسلام حسین تاج‌آبادی، عضو هيئت علمی دانشگاه صنعتی مالك اشتر نیز با اشاره به راه‌اندازی مرکز مطالعات علم و دین در دانشگاه مالک اشتر، اظهار کرد: می‌توانیم در این مرکز از اندیشه‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم استفاده کنیم و همچنین نیازهای علمی دانشگاه را در زمینه‌های مورد نیاز تأمین کنیم.
وی تبادل اساتید در عرصه‌های علمی پژوهشی به ویژه در موضوعات قرآنی را بسیار ضروری دانست و افزود: می‌توانیم از این اساتید در برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی نیز بهره‌مند شویم.
در پایان این نشست مقرر شد، تفاهم نامه‌ای بین دو دانشگاه در زمینه‌های مختلف علمی پژوهشی تنظیم و به امضای طرفین برسد.
انتهای پیام
captcha