رمضان ماه نیکوکاری/ کمک به نیازمندان را فراموش نکنیم
کد خبر: 3810959
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸

رمضان ماه نیکوکاری/ کمک به نیازمندان را فراموش نکنیم

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد البرز با تاکید بر اینکه رمضان ماه نیکوکاری است و نباید نیازمندان را در این ماه مبارک فراموش کنیم، گفت: پایگاه‌های کمیته امداد در مساجد و ادارات آماده ثبت‌نام نیکوکاران و خیران برای حمایت از طرح‌های این اداره هستند.

رمضان ماه نیکوکاری/ کمک به نیازمندان را فراموش نکنیم

محمدمحدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز به طرح‌های ویژه ماه مبارک رمضان اشاره و اظهارکرد: یکی از زمان‌هایی که کمیته‌امداد امام خمینی(ره) به اوج خدمت‌‌رسانی خود می‌رسد ماه مبارک رمضان است که دل‌های مؤمنان پاک‌تر و به خدا نزدیک‌تر می‌شوند و کارهای خیر بیشتری انجام می‌دهد. لذا طرح‌های ویژه‌ای برای کمک به نیازمندان و مددجویان در نظر گرفته‌ایم که از ابتدای ماه مبارک آغاز به فعالیت کرده‌اند.
وی افزود: در طول ماه مبارک رمضان پایگاه‌های کمیته امداد در مساجد و ادارات کمیته امداد آماده ثبت‌نام نیکوکاران و خیران برای حمایت از طرح‌ها را دارند و عمده‌ترین بخش کاری ما در شب‌های قدر است البته عزیزانی که تمایل به کمک‌رسانی دارند از طریق سایت کمیته‌امداد امام خمینی(ره) نیز می‌توانند با ما در ارتباط باشند.
این مسئول به برخی از طرح‌های این اداره اشاره کرد و گفت: طرح‌های «اکرام ایتام» در ماه مبارک رمضان که هر شب در مساجد استان اجرا می‌شود، طرح «اطعام نیازمندان» که یا در قالب سبد کالا اقلام خوراکی به دست افراد می‌رسد و یا به صورت افطاری از سمت خیران به مددجویان داده می‌شود، طرح «مفتاح‌الجنه» که هرشب مسئولان استانی به همراه مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) به منازل مددجویان و نیازمندان می‌روند و با مشکلاتشان از نزدیک روبه رو می‌شوند و به آن‌ها کمک رسانی می‌کنند از جمله این طرح‌هاست.
محمدی‌فرد به طرح «محسنین» اشاره کرد و با بابیان اینکه طرح محسنین شامل فرزندان مددجوی دارای سرپرست ناتوان است بیان کرد: مشمولان این طرح دارای سرپرست هستند اما پدر خانواده علیرغم میل باطنی‌اش به دلیل کهولت سن، بیماری و از کارافتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد.
وی گفت: نیکوکاران علاقه‌مند به مشارکت در طرح محسنین می‌توانند با مراجعه به سایت mohsenin.ir یا ادارات کمیته امداد در سطح استان در این طرح ثبت‌نام کنند و با پرداخت ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان سهمی در رشد و بالندگی این خانواده‌ها داشته باشند.
این مسئول در پایان گفت: طرح جمع‌آوری زکات فطریه و محفل انس با قرآن کریم ویژه خانواده‌های مددجویان از دیگر برنامه‌های این اداره است.
انتهای پیام

captcha