تمدن اسلامی به برکت اخلاص و مجاهدت‌های امام خمینی(ره) قد برافراشته است
کد خبر: 3810973
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
حجت‌الاسلام رفیعی:

تمدن اسلامی به برکت اخلاص و مجاهدت‌های امام خمینی(ره) قد برافراشته است

گروه حوزه‌های علمیه ــ استاد حوزه علمیه گفت: امروز هم تمدن سومی در دنیا به نام انقلاب اسلامی قد برافراشته است و این به برکت تلاش در راه خداست؛ البته معنای این حرف آن نیست که مشکلات و سختی در مسیر وجود ندارد، بلکه خدا راه ایجاد می‌کند.

تمدن اسلامی به برکت اخلاص و مجاهدت‌های امام خمینی(ره) قد برافراشته استبه گزارش ایکنا حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، امروز 22 اردیبهشت‌ماه در ادامه تفسیر سوره انبیاء با بیان اینکه تمام ویژگی‌های انسانی مانند بیماری، خوردن، خوابیدن و ... در مورد پیامبران هم وجود دارد، به بحث نصرت الهی برای انبیاء و ائمه اشاره کرد و گفت: منظور از پیروزی و حمایت خدا از انبیاء و اولیاء، پیروزی و حمایت از اندیشه آنان است، زیرا برخی انبیاء و امام حسین(ع) به دست مخالفانشان کشته شدند و مراد صرفا پیروزی ظاهری نیست.
رفیعی با بیان این‌که وعده خدا در حمایت از مومنین حق است، افزود: ممکن است که پیامبر و امام و مومنی شهید هم بشوند، اما اندیشه و فکر آنان باقی خواهد ماند.
این استاد حوزه با اشاره به نابودی اقوامی که با پیامبرانشان مخالفت کردند، تصریح کرد: خداوند در سوره «ص» شش قوم را نام برده که با چهار چیز یعنی آب، باد، آتش و خاک و سنگ، از بین رفتند؛ بنابراین نعمت‌هایی که مایه زندگی انسان هستند، می‌تواند مایه نقمت برای او شود.
رفیعی با بیان اینکه یاری مومن جزء عهد الهی است بیان کرد: اگر می‌خواهید از نصرت الهی بهره‌مند شویم، شرایطی دارد؛ اول ایمان و دوم استغاثه و طلب یاری از خداست؛ البته کارها مانند جنگ به دست انسان است ولی خداوند فرشتگان را می‌فرستد تا رعب در دل دشمن ایجاد کند و مومنان یاری شوند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه بنابراین بدترین ویژگی برای مومن ترسیدن از دشمن است، با اشاره به اهمیت استغاثه، ادامه داد: شرط دیگر یاری و نصرت خدا، داشتن تقوا و صبر است؛ قرآن فرموده اگر صبور باشید و تقوا داشته باشید، با فرشتگان شما را یاری خواهد داد. همچنین از شرایط دیگر دریافت هدایت و راهنمایی خدا، جهاد در راه خداست؛ نه جهاد به خاطر مردم و ریا و دیده شدن.
رفیعی بیان کرد: چه کسی تصور می‌کرد امام با دست خالی بتواند رژیم شاه را بیرون کند؛ با چهار تا نوار این کار کرد، چون اخلاص داشت؛ امروز هم تمدن سومی در دنیا به نام انقلاب اسلامی قد برافراشته است و این به برکت تلاش در راه خداست؛ البته معنای این حرف آن نیست که مشکلات و سختی در مسیر وجود ندارد، بلکه خدا راه ایجاد می‌کند.
وی تأکید کرد: استغفار زیاد از دیگر شرایط دریافت حمایت خداست.
انتهای پیام
captcha