مرور تذکرات شفاهی آیین‌نامه اجرایی غرفه‌داران از سوی کمیته‌های نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3811000
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰

مرور تذکرات شفاهی آیین‌نامه اجرایی غرفه‌داران از سوی کمیته‌های نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نشست صمیمی مسئولان و مدیران ستاد و کمیته‌های این دوره از نمایشگاه با غرفه‌داران به منظور تببین شفاهی برخی از مفاد آیین‌نامه اجرایی کمیته‌ها برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ نشست صمیمی مسئولان و مدیران ستاد و کمیته‌های این دوره از نمایشگاه با غرفه‌داران، امروز، 22 اردیبهشت‌ماه در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این نشست که اجرای آن بر عهده محمدرضا پورمعین، خادم‌القرآن بود، ابتدا حجت‌الاسلام حمید حسینی، قائم مقام نمایشگاه بیست و هفتم مواردی از آیین‌نامه را متذکر شد و بر رعایت حقوق دیگر غرفه‌داران و عدم آلودگی صوتی و پخش صوت تلاوت قرآن 30 دقیقه پیش از اذان مغرب و عشا تأکید کرد.

در ادامه، دیگر مدیران بخش‌ها و کمیته نمایشگاهی و جمعی از همکاران معاونت قرآن و عترت طی بازه زمانی کوتاه به بیان تذکراتی پرداختند.

بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام خسروی، مسئول امور علمی و محتوایی نمایشگاه ضمن تبریک ماه رمضان، گفت: نمایشگاه قرآن نامش معرف خودش است و امید است طی برپایی آن با کلام الهی بیشتر آشنا شویم و دیگران را با آن آشنا کنیم و حرمت آن را پاس داریم و معارف آن را حفظ کنیم.

وی با تأکید بر اینکه گاهی کارهایی که از روی عشق و علاقه در ساحت قرآن انجام می‌شود، موجب وهن و آسیب است، افزود: قطعاً این کارها در درازمدت اثر منفی خود را نشان می‌دهد. دلیل این آسیب این‌ است که تنها به قرآن عشق می‌ورزیم و معرفتمان نسبت به آن کم است.

خسروی با اشاره به کلامی از امام خمینی(ره) بیان کرد: قرآن اتصال معنویت به مادیات است. انسان غیرمحدود است و مربی آن نیز غیرمحدود است و قرآن نامحدود است. قرآن جلوه نام خداوند است. قرآن باید پاس داشته شود، چون مظهر تجلی الهی است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به مسائل روز باید وحدت گروه‌های سیاسی و فرقه‌ها و مذاهب را حفظ کرد، تصریح کرد: نباید با انجام رفتار و اعمالی در نمایشگاه که بستری برای ترویج آموزه‌های قرآنی است، میان شیعه و اهل سنت اختلاف بیندازیم. لذا باید از هرگونه طرح و مطلبی که موجب نفاق می‌شود، خودداری کرد. مسایل خرافی دست و پای عقل را بسته‌اند و نیازمند عزم جدی برای رفع آن هستیم. باید تلاش کنیم تا خرافات با ظاهر جذاب در سطح نمایشگاه مطرح نشود.

خسروی گفت: هیئت نظارت طی فعالیت نمایشگاه برنامه سرکشی به غرفه‌ها را در دستور کار دارد تا اگر در این بعد مسائل و مواردی مشاهده شد، تذکر داده شود تا شاهد نمایشگاهی پربار باشیم.

سپس ویسی، مدیر حراست با اشاره به اینکه همه خدمتگزار قرآن هستیم و باید سعی کنیم تا بتوانیم نمایشگاهی در خور قرآن برگزار کنیم، به ساعت تردد نیروی اجرایی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: پارکینگ شماره 15 آماده پذیرش وسایل نقلیه عوامل اجرایی و دست اندرکاران از ساعت 15:45 است و امکان تردد از طریق سایر درب‌ها از 16 با ارائه کارت نمایشگاه وجود دارد و درب پارکینگ‌ها از ساعت 17 برای بازدیدکنندگان عمومی باز است.

ویسی با اشاره به اینکه پارکینگ‌های شماره هفت و هشت نیز در صورت تکمیل ظرفیت برای نیروی اجرایی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: تخلیه عمومی بار نیز برای غرفه‌داران تا پیش از ساعت 17 امکان‌پذیر است. همچنین دستور‌العملی به غرفه‌داران داده شده تا بر طبق آن عمل کنند و دستورالعمل عمومی در پایگاه اینترنتی نمایشگاه قرار می‌گیرد.

در ادامه صاحبی، درباره ارزیابی و نظارت از غرفه‌های نمایشگاه بیست و هفتم اظهار کرد: بهترین ارزیاب صاحبان طرح، ایده و برنامه‌ها هستند. دومین ناظر و ارزیاب خوب مخاطب‌ها هستند که در قالب طرح‌هایی منسجم و علمی نظراتشان احصا و به رئیس نمایشگاه داده می‌شود.

وی بیان کرد: نظارت بر ساختار و عملکردها مستمراً انجام و عدم انطباق‌ها دیده و برای رفع آن اقدام می‌شود.

در ادامه نایب‌پور، از گروه نظارت و ارزیابی به تشریع سه فرم طراحی شده پرداخت و گفت: فرم‌ها در محیط وب و آنلاین طراحی شده است تا مسئولان به صورت آنلاین از نتایج مطلع شوند. همچنین نتایج قابلیت اصلاح نظر و ارائه به صورت گرافیکی و در قالب آمار را نیز دارد.

حق‌‌بین، مدیر بخش فروش این دوره از نمایشگاه با اشاره به حضور بیش از 2000 غرفه‌دار و عوامل در این بخش، بر رعایت حجاب در نمایشگاه قرآن به ویژه بخش تحت نظارتش تأکید کرد و گفت: در صورت دیدن این تخلف، غرفه تعطیل می‌شود.

وی تصریح کرد: از غرفه‌داران می‌خواهم برای تخفیف‌ها رعایت حال مردم را داشته باشند. کمیسیون قیمت‌گذاری در بخش عفاف و حجاب مستقر است. همچنین اگر ناشری قیمت کتابش را افزایش دهد، قطعا با آنها برخورد می‌کنیم.

حق‌بین با اشاره به اینکه آیین‌نامه به غرفه‌داران تحویل شده است، گفت: همان‌طور که در بحث مکان‌یابی سعی شده اصول الفبایی رعایت شود، در اجرای قوانین نیز جدی هستیم.
در پایان محمدرضا پورمعین بر انجام اقدامات مختلف از ماه‌های پایانی سال گذشته تا‌کنون و انجام بیش از هزار نفر ساعت کار برای برپایی این نمایشگاه تأکید کرد.

یادآور می‌شود، نمایشگاه قرآن بیست و هفتمین با شعار «قرآن، معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت‌ماه تا 4 خرداد ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.

انتهای پیام

captcha