هنر معرق؛ زبانی برای تبلیغ تشیع
کد خبر: 3811005
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
یک هنرمند معرق تأکید کرد:

هنر معرق؛ زبانی برای تبلیغ تشیع

گروه هنر ــ مرتضی کوشکی گفت: به زودی در نمایشگاهی که قرار است در یکی از کشورهای عربی برگزار شود، چند اثر نفیس از من به فروش خواهد رسید که به اسماء ائمه منقش است. حضورم در نمایشگاه قرآن غیر از دست‌اورد مالی، به این دلیل است که با هنرم مبلغ تشیع در جهان اسلام باشم.

مرتضی کوشکی، هنرمند معرق، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره حضورش در نمایشگاه بیست‌وهفتم قرآن اظهار کرد: ۲۲ سال است که در حوزه هنر معرق روی چوب مشغول به کار هستم. هنر معرق من تفاوتی با معرق‌های رایج دارد و آن اینکه برجسته‌کاری می‌کنم. این امر را هم با قلم انجام نمی‌دهم، بلکه با ساییدن چوب تصاویر را برجسته می‌کنم. تا جایی که من مطلعم، این کار تا به حال انجام نشده است.
درباره حضور در نمایشگاه هم باید بگویم چندین دوره است که در آن شرکت کرده‌ام و از این بابت احساس رضایت می‌کنم.
وی افزود: برای نمایشگاه امسال آثار جدیدی را آورده‌ام که فکر می‌کنم تا به حال علاقه‌مندان به هنر معرق نمونه آن را کمتر دیده باشند. در ضمن تصمیم دارم طی دو هفته برگزاری نمایشگاه، سه اثر جدید کوچک خلق کنم که مراحل کار آنها در حضور بازدید‌کنندگان انجام می‌شود.
این معرق‌کار ادامه داد: تصمیم دارم اسماء خدا را در قالب طرحی مزین به گل به تصویر بکشم. در این کار باز هم نوآوری خواهم داشت، آن هم برجسته‌کاری روی چوب است، بدین نحو‌ که شکل موج‌گونه به اثر می‌دهم تا ظاهر سه‌بعدی به خود بگیرد.
وی درباره آثار دیگرش نیز گفت: چند اثر معرق دیگر آماده عرضه دارم که به دلیل بالا بودن قیمت، قصد دارم آن‌ها را در نمایشگاهی که قرار است در یکی از کشور‌های عربی برگزار شود، به نمایش درآورم. این کار جدا از نفع مادی، یک اتفاق دیگر را هم رقم می‌زند؛ اینکه من در قالب یک اثر هنری اندیشه‌های شیعه را در معرض دید جهان اسلام قرار می‌دهم، زیرا این آثار منقش به نام ائمه اطهار است.
انتهای پیام
captcha