آثار برگزیده جشنواره مباهله در نمایشگاه قرآن به نمایش در می‌آیند
کد خبر: 3811007
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸

آثار برگزیده جشنواره مباهله در نمایشگاه قرآن به نمایش در می‌آیند

گروه هنر ــ در غرفه موسسه غدیرشناسی، بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، برگزیدگان نخستین جشنواره مباهله به نمایش در می‌آید.

مهسا امیری، معاون فرهنگی موسسه غدیرشناسی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: برگزیدگان نخستین جشنواره مباهله در هشت رشته؛ نقاشی، پویانمایی، وبلاگ‌نویسی، مقاله‌پژوهشی، داستان کوتاه، فیلم کوتاه، خوشنویسی و طراحی و تصویرگری سال گذشته در روز مباهله حضرت رسول معرفی شدند. در این نمایشگاه غرفه‌ای راه‌اندازی شده که در آن آثار برگزیده در رشته‌های مختلف به نمایش در خواهد آمد.
وی افزود: در این غرفه بین ۴۰ تا ۵۰ اثر به نمایش در می‌آید. البته قرار بود تعداد آثار بسیار بیشتر از این تعداد باشد، اما به دلیل فضای کوچکی که در اختیار ما قرار داده شده، عملاً از نمایش آثار بیشتر معذور هستیم.
معاون فرهنگی موسسه غدیرشناسی با اشاره به هدف برپایی این غرفه گفت: هدف ما همان چیزی است که در جشنواره به دنبالش بودیم؛ معرفی واقعه مباهله به عنوان سند حقانیت دین اسلام، ترغیب به انجام کار پژوهشی مضاعف با توجه به کمبود پژوهش‌های صورت گرفته و شناخت کاستی‌های آنها، تقویت هویت دینی عامه مردم، تشویق و تدبر در آیات و داستان‌های قرآن کریم، تبلیغ و تعمیق فرهنگ اسلامی و تأکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی با محوریت قرآن، آشنایی نسل جوان و نوجوان با واقعه مباهله و در نهایت استفاده از ظرفیت و ابزار‌های هنری برای معرفی واقعه مباهله موضوعات مورد نظر برای معرفی به مردم هستند.
وی در انتهای سخنانش گفت: برخی از آثار برگزیده جشنواره در قالب فیلم و پویانمایی طی شب‌های برگزاری نمایشگاه قرآن در این غرفه به نمایش در خواهد آمد.
انتهای پیام
captcha