برپایی مراسم افطاری ساده در جوار امامزادگان البرز
کد خبر: 3811030
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴

برپایی مراسم افطاری ساده در جوار امامزادگان البرز

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف البرز از برپایی مراسم افطاری ساده در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص این استان خبر داد.

برپایی مراسم افطاری ساده در جوار امامزادگان البرز

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر گسترش فرهنگ افطاری ساده و پهن کردن سفره‌های بی‌آلایش در ماه مبارک رمضان تأکید کرده‌اند، اظهار کرد: از جمله مزیت‌های سفره‌های افطاری ساده، اجتناب از تجملات، بهره‌مند شدن فقرا و مستمندان از این سفره و تقویت روحیه همدلی، تعاون و کمک به نیازمندان ‌بین آحاد مردم جامعه است.
مدیرکل اوقاف البرز تأکید کرد: در جامعه‌ای که بار تورم روی دوش قشر متوسط و ضعیف آن سنگینی می‌کند، توجه به اقشار نیازمند در اولویت قرار دارد و برگزار کردن این افطاری‌ها به صورت ساده می‌تواند الگوی سبک زندگی اسلامی را در جامعه رواج دهد.
وی به برپایی مراسم افطار ساده در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اشاره کرد و گفت: مراسم افطار در این آستان‌های مقدس بسیار ساده برگزار می‌شود و مردم روزه‌دار پس از اقامه نماز جماعت پای سفره افطار می‌نشینند و علی‌‌رغم ساده بودن مراسم افطاری در این مکان شاهد حضورعده زیادی از روزه‌داران هستیم.
صالحی با بیان اینکه این سفره‌های افطاری با استفاده از کمک‌های مردم و همچنین نیت واقفان خیراندیش برپا می‌شود، اظهار کرد: افطاری ساده شامل خرما، شیر، سبزی، نان و پنیر است، ضمن این که در طول هفته نیز دو یا سه مرتبه وعده‌ غذای گرم ‌میان زائران و روزه‌داران توزیع می‌شود.
انتهای پیام

captcha