انتشار ترجمه عربى «رمضان با قرآن» در لبنان
کد خبر: 3811115
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

انتشار ترجمه عربى «رمضان با قرآن» در لبنان

گروه بین‌الملل ـ كتاب «رمضان با قرآن» تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی به زبان عربی در لبنان ترجمه و منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ جمعیت قرآن كریم در لبنان، كتاب «رمضان با قرآن» تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی را با عنوان «شهر رمضان مع القرآن الكریم» به زبان عربی ترجمه و در 224 صفحه منتشر کرد.

این كتاب كه بر اساس تفسیر نور حجت‌الاسلام قرائتی تنظیم شده است، در ابتدا به بركات ماه رمضان اشاره کرده و سپس به امتیازات قرآن كریم و تدبر در‌ آن و برخی واجبات و مستحبات در این ماه و نیز واجبات دینی یک مسلمان بر اساس آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) می‌پردازد.

جمعیت قرآن كریم در لبنان در سال 1408 هـ.ق با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی نسل جوان با قرآن كریم و فنون آن تأسیس شد. از وظایف این جمعیت می‌توان به آموزش قرآن كریم در مساجد، حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه و جمعیت‌های مردمی اشاره کرد. همچنین این جمعیت تلاش می‌كند در مدارس به نشر علوم و فرهنگ قرآنی بپردازد و در تأسیس مراكز قرآنی سهیم باشد.

این جمعیت ضمن تربیت استاد در رشته‌های مختلف علوم قرآنی با دیگر مراكز قرآنی لبنان همكاری داشته و اقدام به انتشار كتاب‌های مرتبط با قرآن كریم و علوم آن می‌كند و تاكنون كتاب‌هایی را در حوزه علوم قرآنی از فارسی به عربی ترجمه و منتشر كرده است.

انتهای پیام

captcha