مشاوره مداوم؛ راهکار کاهش طلاق در جامعه
کد خبر: 3811124
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

مشاوره مداوم؛ راهکار کاهش طلاق در جامعه

گروه اجتماعی ــ کارشناس ارشد مشاوره خانواده گفت: نقش مراکز مشاوره در کاهش طلاق بسیار مؤثر است، به شرط اینکه فرهنگ‌سازی درست و بجا درباره آن صورت بگیرد.

مشاوره مداوم، راهکار کاهش طلاق در جامعه

سارا گلستانی، کارشناس ارشد مشاوره خانواده در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: آمار طلاق نسبت به چند سال قبل افزایش یافته که این موضوع ناشی از عدم آگاهی جامعه، برخی باروهای غلط سنتی و هیجانات کاذب است.
وی افزود: برای پیشگیری از طلاق، مهارت حل مسئله و مدیریت رابطه زوجین کافی نیست، زیرا عدم شناخت لازم از جنس مخالف باعث می‌شود، زوجین در موضوعات مختلف زندگی به جای حل مسائل، از موضوع مورد اختلاف گذر کنند و بعد از مدتی، کوهی از مسائل و مشکلات حل نشده ساخته می‌شود و در نتیجه زوجین فرار از موقعیت را تنها راه می‌دانند.
این کارشناس ارشد مشاوره خانواده گفت: نقش مراکز مشاوره در کاهش طلاق بسیار موثر است، به شرط اینکه فرهنگ‌سازی درست و بجا درباره آن صورت بگیرد و مردم در مواقع مورد نیاز به مشاور یا روان‌شناس مراجعه کنند و از او کمک بگیرند.
گلستانی تصریح کرد: آموزش و پیشگیری از مهم‌ترین راهکارهایی هستند که می‌تواند طلاق را به حداقل برساند. آموزش پیش و پس از ازدواج تا ۵ سال اول و یا تمام مراحلی که زوجین در زندگی پیش رو دارند، امری مهم و تاثیرگذار است.
وی افزود: مشاوره قبل از ازدواج صد درصد نیاز است. وقتی که افراد پیش از ازدواج به مشاوره رجوع می‌کنند به برخی از ویژگی‌های خودشان واقف می‌شوند، دیدگاهشان نسبت به بعضی از ویژگی‌ها بازتر و بیشتر می‌شود و این موضوع در انتخاب صحیح آنان موثر است. همچنین به بخشی از خصوصیات طرف مقابل آگاهی می‌یابند و این یکی از فاکتورهایی می‌باشد که می‌تواند به پیش‌بینی و دوام ازدواج کمک کند.
انتهای پیام

captcha