کتابخانه تخصصی شهدا در زنجان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3811130
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

کتابخانه تخصصی شهدا در زنجان راه‌اندازی می‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه آزاد زنجان از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی شهدا در این دانشگاه خبر داد و گفت: این کتابخانه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر افتتاح می‌شود.

کتابخانه تخصصی شهدا در زنجان راه‌اندازی می‌شودعلیرضا فیروزفر، رئیس دانشگاه آزاد زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: کتابخانه تخصصی شهدا با مصوبه شورای ترویج و توسعه فرهنگ و ایثار و شهادت در روز سوم خردادماه، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه آزاد زنجان افتتاح می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ادامه داد: عموم مردم می‌توانند از این کتابخانه استفاده کنند و تمام کتب مرتبط با حوزه فرهنگ ایثار و شهادت منابع این کتابخانه تخصصی را تشکیل می‌دهند.
این مسئول به ضرورت وجود کتابخانه‌های تخصصی اشاره کرد و افزود: مردم باید در سطح شهر مرجعی را در اختیار داشته باشند که در آن، هر منبعی را به راحتی پیدا کنند و جای این مرکز تخصصی با موضوع شهدا در استان زنحان خالی بود.
وی برپایی کرسی‌های آزاداندیشی را از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گفتمان انقلاب دانست و گفت: با برپایی این کرسی‌ها دانشجویان در تبیین مسائل در یک فضای عملی قرار می‌گیرند و تأثیرگذاری آن افزون‌تر می‌شود.
فیروزفر خاطرنشان کرد: کتابچه‌هایی برای تبیین اهداف دفاع مقدس و فرهنگسازی موضوع ایثار و شهادت در حال تدوین است تا به انتقال پیام و مفاهیم ارزشی دوران دفاع مقدس به نسل‌های جوان بینجامد.
وی یادآور شد: در دانشگاه آزاد 10 محور برای گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب توسط جوانان آغاز شده که شامل نشست‌های تخصصی اساتید، فراخوان مسابقات، تشکیل اردوهای معرفتی، پویش‌های دانشجویی در فضای مجازی، استخراج عناوین پایان‌نامه‌ها و بررسی چالش‌ها است.
انتهای پیام
captcha