قنادان زولبیا و بامیه را با روغن تازه درست کنند
کد خبر: 3811131
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

قنادان زولبیا و بامیه را با روغن تازه درست کنند

گروه اجتماعی ــ رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار سنندج، با اشاره به استقبال روزه‌داران از مصرف زولبیا و بامیه گفت: قنادان باید زولبیا و بامیه را با روغن تازه درست کنند که رنگ زرد و شفافی داشته باشد چرا که روغن سوخته موجب تیره و کدر شدن زولبیا و بامیه می‌‌شود.

مظفر ارج، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار سنندج، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: برای کنترل قیمت و مقابله با گرانفروشی قیمت زولبیا و بامیه توسط اتحادیه قنادان درجه بندی شده و در اختیار قنادان استان قرار گرفته که موظف به نصب آن در واحد کسبی خود هستند.
وی افزود: قیمت زولبیا و بامیه براساس نشست کمیسیون تنظیم بازار استان کردستان مشخص شده و بر اساس آن در واحدهای ممتاز کیلویی 18 هزار، درجه یک 17 هزار و درجه دوم 16 هزار تومان است.
ارج بیان کرد: در ماه مبارک رمضان جهت نظارت کنترل کالاهای پر مصرف در قنادی‌ها طرح بازرسی و گشت‌های مشترک توسط بهداشت، سازمان گردشگری و اماکن در سه نوبت صورت خواهد گرفت.
وی عنوان کرد: قنادان باید زولبیا و بامیه را با روغن تازه درست کنند که رنگ زرد و شفافی داشته باشد چرا که روغن سوخته موجب تیره و کدر شدن زولبیا و بامیه می‌‌شود.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار سنندج، در ادامه گفت: بخشی از شکر توزیع شده به قنادان کدر بوده که موجب تیرگی زولبیا و بامیه شده است.
وی با اشاره به اینکه کارتن شیرینی بسیار گران است و مقبول صرفه برای قنادان نیست، بیان کرد: مارک استاندارد، سین سلامت و نام مغازه باید بر روی کارتن شیرینی باشد.
ارج عنوان کرد: قیمت‌ها براساس کمیسیون تنظیم بازار تعیین شده است، لذا مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی می‌توانند مراتب را به سامانه ستادهای خبری اعلام و گزارش دهند.
وی از مردم درخواست کرد: زولبیا و بامیه را از واحدهای تولیدی دارای پروانه کسب و قنادی که نرخ رسمی در مغازه نصب کرده‌اند خریداری و از خرید در مغازه‌های متفرقه که فقط در این ایام مشغول به فروش زولبیا و بامیه هستند، پرهیز کنند.
انتهای پیام

captcha