طرح «افق» در بقاع متبرکه مازندران اجرا می‌شود
کد خبر: 3811133
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

طرح «افق» در بقاع متبرکه مازندران اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان طرح افق با رویکرد اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در این استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح اجتماعی، فرهنگی و مذهبی افق در  بقاع مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز، 23 اردیبهشت‌ماه در حاشیه اجرای طرح افق در شهرستان گلوگاه، گفت: رویکرد طرح افق، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی است که با هدف، ارائه خدمات اجتماعی و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه، هزینه و درآمد بقاع متبرکه باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و بر اساس نیات واقفان مدیریت شود، تصریح کرد: روش و راهبرد جدید اوقاف عملیاتی کردن همین موضوع بوده و ناظر بر آن است.
وی با اشاره به اجرای طرح افق در بقاع متبرکه، افزود: طرح جامع افق، همان پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است که با جانمایی و واسپاری به تشکل‌های شاخص اجرا می‌شود و می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش تأثیرگذار، داشته باشد.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران‌ اظهار کرد: تهیه پیوست‌های خدماتی، درمانی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و… جز ضرورت‌های فعالیت تشکل‌ها در بقاع متبرکه است.
وی با اشاره به اینکه مازندران رتبه نخست را از لحاظ تعداد امامزادگان دارد، افزود: هزار و ۳۶۱ امامزاده در دیار علویان وجود دارد که از این تعداد، ۳۰۰ امامزاده شاخص هستند.
حیدری تصریح کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ماه ضیافت الهی به اجرای برنامه‌های مختلف همچون؛ ترتیل‌خوانی کلام وحی، توزیع سبد کالا میان نیازمندان، افطاردهی از محل درآمد موقوفات، برپایی خیمه معرفت، سفره‌های آسمانی، ختم کلام وحی و توزیع ادعیه می‌پردازد.
یادآور می‌شود، روز گذشته از محل درآمد بقعه بی بی زینب(س) گلوگاه تعداد 60 سبد کالا و امامزاده عبدالحق(ع) زیرآب سوادکوه به تعداد 50 سبد کالا و اقلام غذایی بین نیازمندان حوزه پیرامونی بقعه متبرکه توزیع شد.

انتهای پیام

captcha