راه‌اندازی پویش مهربانی برای آزادی ۴۰ زندانی زن گیلان
کد خبر: 3811174
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

راه‌اندازی پویش مهربانی برای آزادی ۴۰ زندانی زن گیلان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان گیلان از راه‌اندازی سومین پویش مهربانی برای آزادی ۴۰ زندانی زن جرایم غیر عمد گیلان خبر داد و گفت: بیشتر زنان زندانی گیلان به علت ضمانت مالی و صدور چک برای همسر زندانی شده‌اند.

فاطمه رفیعی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از راه‌اندازی سومین پویش مهربانی برای آزادی زنان زندانی جرایم غیر عمد گیلان خبر داد و اظهار کرد: در این پویش تلاش می‌شود 40 زندانی زن ناتوان از پرداخت دیه جرایم غیر عمد با کمک نیکوکاران از زندان آزاد شوند و به آغوش خانواده بازگردند.

وی جرم این زنان را جرایم غیر عمد اقتصادی به علت نداشتن آگاهی حقوقی و مهارت کافی عنوان کرد و افزود: بیشتر زنان زندانی گیلان به علت ضمانت مالی و صدور چک برای همسر زندانی شده‌اند.

مدیرکل امور بانوان گیلان با بیان اینکه پویش مهربانی برای آزادی زنان زندانی با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، ستاد دیه، نهاد‌ها و مؤسسات خیریه و نیکوکاران استان راه اندازی شده است، تصریح کرد: در نخستین دوره پنج زندانی و در دومین دوره 19 زندانی زن آزاد شدند.

رفیعی با اشاره به فرزنددار بودن بیشتر بانوان زندانی به تبیین اثرات تخریبی زندانی بودن مادر برای بنیان خانواده پرداخت و یادآور شد: نیکوکاران برای برگشت این مادران و زنان به آغوش خانواده می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب 0800213096 بانک تجارت، شماره کارت 5859837000516498 و کد دستوری #2*7777*780* واریز کنند.

انتهای پیام

captcha