انسداد رسانه‌های اجتماعی در سریلانکا به دنبال جو اسلام‌‌هراسی
کد خبر: 3811197
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

انسداد رسانه‌های اجتماعی در سریلانکا به دنبال جو اسلام‌‌هراسی

گروه بین‌الملل- سریلانکا بعد از بمب‌گذاری‌های روز «عید پاک» که منجر به تشدید فضای اسلام‌هراسی در این کشور شده، به طور موقت بعضی از رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و واتساپ را مسدود کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ این تصمیم به دنبال سنگ‌اندازی ده‌ها نفر از مردم به سمت مساجد و فروشگاه‌های مسلمانان و ضرب و شتم فردی در شهر «چیلاو» در روز یکشنبه، 22 اردیبهشت به دنبال مشاجره‌ای که از طریق فیسبوک آغاز شده بود، اتخاذ شد.

«نالاکا کالویوا»، مدیر کل اداره اطلاعات سرلانکا در این باره گفت: برخی شبکه‌های اجتماعی به عنوان اقدامی موقت برای ایجاد آرامش در جامعه دوباره مسدود شده‌اند.

پلیس می‌گوید روز یکشنبه و اوایل دوشنبه، گروهی از افراد را در ناحیه «کورنیگلا» به دلیل حمله به فروشگا‌ه‌ها و مراکز تجاری مسلمانان دستگیر کرده‌اند.

شورای مسلمانان سریلانکا می‌گوید که چندین مسجد و خانه مسلمانان در ناحیه «کورنیگلا» به دلیل حملات مردم، آسیب دیده‌اند اما میزان دقیق خسارات هنوز مشخص نیست.

لازم به ذکر است که خشونت علیه مسلمانان در سریلانکا به دلیل حملات تروریستی چند هفته پیش به سه کلیسا و چهار هتل که داعش آن‌ها را به عهده گرفت،  در این کشور تشدید شده است. در این حملات بیش از 250 نفر کشته شدند.

انتهای پیام

captcha