رونمایی از کتاب «بنیان‌های کاربست روایات طبی» در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3811199
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

رونمایی از کتاب «بنیان‌های کاربست روایات طبی» در نمایشگاه قرآن

گروه سلامت ــ در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از کتاب بنیان‌های کاربست روایات طبی که توسط دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت تهیه و تدوین شده است، رونمایی می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مفدا، در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از کتاب «بنیان‌های کاربست روایات طبی» که با نگاهی تبیینی تلاش کرده است با زبانی گویا درباره فهم «بنیان‌های کاربست روایات طبی» سخن بگوید، رونمایی می‌شود.

دکتر حسام‌الدین علامه، قائم‌مقام دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت در این باره گفت: بنیان‌ها به‌معنای چارچوب‌هایی است که هر محقق علاقه‌مند به حوزه مطالعاتی اسلام و سلامت باید با آن آشنا باشد و کاربست نیز چگونگی ورود به این حوزه مطالعاتی را پیش‌روی مخاطبان قرار خواهد داد تا به‌صورت کاربردی در این حوزه مطالعاتی پژوهش کند.

وی ادامه داد: این مجموعه شامل هفت مقاله از برجسته‌ترین اساتید حوزه مطالعاتی «اسلام و سلامت» است که در سال‌های گذشته در کارگاه‌های علمی - پژوهشی که توسط دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت برگزار شده به ایراد سخن پرداخته‌اند و با تلاش پژوهشگران این دبیرخانه در قالب مقالات علمی - پژوهشی به رشته تحریر درآمده‌اند.

علامه برخی عناوین مقالات این مجموعه را «درنگی بر روش‌شناسی متن‌پژوهی با تکیه بر آثار حوزه اسلام و سلامت» اثر احمد پاکتچی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی، «گام‌های ضروری در شکل‌گیری عنوان طب اسلامی» اثر عبدالهادی مسعودی، عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث، «محتوا و استناد در روایات طبی» اثر سید محمدکاظم طباطبایی، عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث و «مبانی و ضوابط کاربست روایات طبی» اثر حمید باقری؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران معرفی کرد.

وی همچنین گفت: در این کتاب تلاش بر آن بوده است تا پیش‌نیازهای ضروری برای پژوهشگران جهت ورود به عرصه پژوهش در این حوزه مطالعاتی مدنظر قرار گیرد که با وجود اهمیت فراوان، در سایر پژوهش‌های این حوزه همواره موردغفلت واقع می‌شوند.

قائم‌مقام دبیر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام  سلامت گفت: رونمایی از این کتاب طی 25 اردیبهشت‌ماه، ساعت ۲۱ در سالن نشست‌های دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی، قائم‌مقام و عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث و با حضور کارشناسان، پژوهشگران، مدیران و علاقه‌مندان به مباحث اسلام و سلامت انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha