تشکیل خانه احزاب سمنان؛ فرصتی برای تعمیق ارتباط بین فعالان سیاسی
کد خبر: 3811201
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

تشکیل خانه احزاب سمنان؛ فرصتی برای تعمیق ارتباط بین فعالان سیاسی

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری سمنان تشکیل خانه احزاب در استان سمنان را فرصتی برای تعمیق ارتباط بین فعالان سیاسی استان دانست و گفت: استان سمنان سومین استانی است در سطح کشور که خانه احزاب آن تشکیل شده و همین خانه احزاب می‌تواند زمینه خوبی برای نزدیکی بیشتر جریان‌های سیاسی وفادار به نظام در استان باشد.

تشکیل خانه احزاب سمنان فرصتی برای تعمیق ارتباط بین فعالان سیاسی

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری سمنان امروز، 23 اردیبهشت در بازدید از جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه فعالان سیاسی باید بدانند که می‌توان در عین دوستی با یکدیگر به رقابت جدی نیز پرداخت، اظهار کرد: تشکیل خانه احزاب در استان سمنان یک فرصت مغتنم برای تعمیق ارتباط بین فعالان سیاسی استان است و استان سمنان سومین استانی است در سطح کشور که خانه احزاب آن تشکیل شده و همین خانه احزاب می‌تواند زمینه خوبی برای نزدیکی بیشتر جریان‌های سیاسی وفادار به نظام در استان باشد.

خجسته‌پوردر خصوص اهمیت  فرهنگ گفت‌وگوی بین افراد و جریان‌ها گفت: این فرهنگ که می‌توان با وجود اختلافات سلیقه‌ای با همدیگر دور یک میز نشست و گفت‌وگو و حتی مناظره کرد باید در کشور و استان اشاعه داده شود.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان امنیت، مشارکت و سلامت را سه کلیدواژه انتخابات امسال برشمرد و افزود: این سه کلیدواژه در واقع مکمل همدیگرند به‌طوری که تأمین امنیت منجر به مشارکت و مشارکت منجر به سلامت انتخابات می‌شود که احساس سلامت خود زمینه‌ساز مشارکت شده و همین مشارکت نوعی امنیت درونی برای انتخابات به همراه دارد؛ لذا هر کدام از این سه کلیدواژه می‌توانند موجب تقویت دیگری شوند.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی می‌تواند عاملی برای مشارکت بالای مردم در انتخابات باشد متذکر شد: مردم در انتخابات نمایندگانی را انتخاب می‌کنند که قرار است در نهادی مؤثر که در راس امور است ایفای نقش کنند که در این راستا انتخابات یکی از راه‌های برون‌رفت از برخی مشکلات و از جمله مشکلات اقتصادی است.

به گفته این مقام ارشد استان، جهت رفع مشکلات اقتصادی نیازمند تشکیل یک مجلس مقتدر و متخصص و کارآمد هستیم که خود این امر مستلزم مشارکت بالای مردم و انتخاب نمایندگانی متعهد و کارآمد است و وجود برخی مشکلات اقتصادی در کنار طرح برخی تهدیدات خارجی از سوی دشمنان  مشارکت بالا در این انتخابات را در پی خواهد داشت.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری سمنان برپایی مسابقات مناظره دانشجویی از سوی جهاددانشگاهی را یک گام مهم در تعمیق این فرهنگ در فضای دانشجویی استان دانست و گفت: این مناظرات نشان داد که جوانان ما می‌توانند در فضایی عالمانه به طرح مسائل مختلف پرداخته و با وجود اختلاف‌نظر و تفاوت‌های سلیقگی ، پیرامون آن‌ها به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان در خصوص تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداهای احتمالی مجلس یازدهم متذکر شد: در حال حاضر تبلیغات زودهنگام درسطح جامعه رصد می‌شود که در این راستا یک تعریف جامع از مصادیق تبلیغات زودهنگام به‌عنوان یکی از مشکلات این حوزه است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان همچنین در بازدید از دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا بهره‌گیری از نیروهای جوان را یکی از نقاط قوت این دو خبرگزاری دانست و یادآور شد: این حضور فتح بابی برای ارتباط بیشتر رسانه‌ها با استانداری و مدیران اجرایی استان است.
خجسته‌پور بر ضرورت حضور مدیران اجرایی در رسانه‌ها و پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: کشور در این شرایط که با تحریم‌های ظالمانه روبه‌رو است نیازمند وحدت و انسجام بیشتر است و همه باید به ایجاد همدلی در کشور کمک کنیم.
وی جمهوری اسلامی را نظامی مقتدر در منطقه برشمرد و بیان کرد: همین اقتدار، منافع برخی سودجویان را به خطر انداخته و از این رو برخی کشورها به‌دنبال ضربه زدن به نظام هستند.

انتهای پیام

captcha