امر به معروف در ادارات را توسعه دهیم
کد خبر: 3811218
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

امر به معروف در ادارات را توسعه دهیم

گروه اجتماعی ــ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با تأكید بر اینكه امر به معروف و نهی از منكر را باید در ادارات توسعه دهیم، گفت: اگر ارباب رجوع بتواند امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد، هیچ مشکلات اقتصادی نخواهیم داشت.

به گزارش ایكنا از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس امروز، 23 اردیبهشت‌ماه در جلسه دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان با بیان اینکه نمی‌توانیم برای تمام ادارات و سازمان‌ها برنامه‌ریزی انجام دهیم، گفت: بر اساس قانون، برنامه‌ریزی برای توسعه امر به معروف و نهی از منکر به سازمان‌ها سپرده شده است.
وی با تأكید بر اینكه امر به معروف و نهی از منكر را باید در ادارات توسعه دهیم، بیان کرد: یاوران معروف کارمندان هستند که با دبیر شواری امر به معروف برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف همکاری می‌کنند.
مهدوی افزود: ما سه نام برای کسانی که فعالیت امر به معروف را انجام می‌دهند داریم که شامل یاوران معروف که همان کارمندان هستند، داوران معروف که دانش‌آموزان هستند و طلایه‌داران که عموم مردم هستند.
وی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای احیای امر به معروف تلاش کند و برای ترویج امر به معروف سازمان‌ها اگر کتاب و استاد بخواهند ما در اختیار آنها قرار خواهیم داد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با اشاره به سه عامل اصلی برای ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر، تاکید کرد: احیا، اجرا و ترویج امر به معروف که مقدمه آن ایجاد گفتمان عمومی، همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر است.
مهدوی با اشاره به بحث عام نیز تأکید کرد: در بحث عام باید ترویج بحث امر به معروف و نهی از منکر انجام شود اما کسی این ترویج را انجام نمی‌دهد.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات جامعه ما این است که فرد حاضر است رشوه دهد ولی امر به معروف را انجام ندهد، حاضر است سکوت کند اما کارش در اداره راه بیفتد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس یادآور شد: اگر ارباب رجوع بتواند امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد، هیچ مشکلات اقتصادی نخواهیم داشت.
مهدوی با بیان اینکه بحث فراموش شده‌ای داریم به‌نام امر به معروف که امامان معصوم در این باره می‌گویند اگر امر به معروف صورت گیرد جای حلال و حرام عوض نخواهد شد، تاکید کرد: باید موتور حرکتی امر به معروف و نهی از منکر را به حرکت در آوریم.
انتهای پیام

captcha