تشریح مزایای دارندگان گواهینامه‌های تخصصی قاریان و مدرسان قرآن
کد خبر: 3811236
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
به منظور آگاهی ثبت‌نام‌کنندگان در هشتمین دوره

تشریح مزایای دارندگان گواهینامه‌های تخصصی قاریان و مدرسان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دارندگان گواهینامه‌های درجات 1 و 2 چنانچه دانش‌آموخته یکی از رشته‌های قرآنی مجموعه الهیات و معارف اسلامی در یکی از مقاطع دانشگاهی باشند، می‌توانند بدون شرکت در آزمون و با اخذ پذیرش دانشگاه محل تقاضای خود در یک مقطع بالاتر در همان رشته ادامه تحصیل دهند.

تشریح مزایای دارندگان گواهینامه‌های تخصصی قاریان و مدرسان قرآن

علی قاسم‌آبادی، مدیر اجرایی و برنامه‌ریزی دبیرخانه ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن، به بهانه ثبت‌‌نام هشتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن، که از ابتدای اردیبهشت‌ماه 98 آغاز شده است، در گفت‌وگو با ایکنا مزایای دارندگان گواهینامه‌های تخصصی قاریان و مدرسان قرآن را برشمرد.
مدیر حوزه ارتقا و ارزیابی شورای عالی قرآن بیان کرد: دارندگان این گواهینامه‌ها در تمامی درجات و گرایش‌ها از کمک‌هزینه تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها(در تمامی رشته‌ها) استفاده می‌کنند؛ این کمک‌هزینه با ارائه مدارک مورد نیاز از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت می‌شود. برای مثال کمک‌هزینه تحصیل قاریان و مدرسان در سال 1397 این‌گونه پرداخت شده است:
مشمولان میزان پرداخت شهریه ثابت/ میزان پرداخت شهریه متغیر
دارندگان گواهینامه‌های درجه یک 100 درصد/ 100 درصد
دارندگان گواهینامه‌های درجه دو 100 درصد/ 90 درصد
دارندگان گواهینامه‌های درجه سه 100 درصد/ 80 درصد
دارندگان گواهینامه‌های درجه چهار 70 درصد/ 50 درصد
قاسم‌آبادی تصریح کرد: با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دارندگان گواهینامه‌های درجات 1 و 2 چنانچه دانش‌آموخته یکی از رشته‌های قرآنی مجموعه الهیات و معارف اسلامی در یکی از مقاطع دانشگاهی باشند، می‌توانند بدون شرکت در آزمون و با اخذ پذیرش دانشگاه محل تقاضای خود در یک مقطع بالاتر در همان رشته ادامه تحصیل دهند.
مدیر حوزه ارتقا و ارزیابی شورای عالی قرآن بیان کرد: با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارندگان گواهینامه‌های درجات 1 و 2 چنانچه دانش‌آموخته سایر رشته‌ها (غیر از الهیات و معارف اسلامی) باشند، در صورت کسب حداقل 80 درصد امتیاز نهایی آخرین نفر پذیرفته‌شده در رشته مورد تقاضا خواهند شد.

تشریح مزایای دارندگان گواهینامه‌های تخصصی قاریان و مدرسان قرآن
وی تصریح کرد: قرار گرفتن دارندگان گواهینامه‌های درجات 1 و 2 در فهرست اعزام به خارج از کشور برای برنامه‌های تبلیغی و آموزش قرآن کریم (براساس دعوت‌نامه‌های ارسالی از سازمان فرهنگ و ارتباطات) با مصوبه کمیته اعزام قاریان به خارج از کشور، قرار گرفتن دارندگان گواهی‌نامه‌های درجات 1 و 2 در فهرست آزمون اعزام به حج تمتع با مصوبه کمیته اعزام قاریان به خارج از کشور، دارندگان گواهی‌نامه درجه 3 قاریان یک بار اعزام تبلیغی به خارج از کشور(براساس دعوت‌نامه‌های ارسالی از سازمان فرهنگ و ارتباطات) با مصوبه کمیته اعزام قاریان به خارج از کشور و قرار گرفتن دارندگان گواهینامه‌های درجات 1 و 2 در فهرست افتخارات (فعالیت‌های نخبگانی) بنیاد ملی نخبگان با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر مزایای این افراد است.
مدیر اجرایی و برنامه‌ریزی دبیرخانه ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم ادامه داد: قرار گرفتن دارندگان گواهینامه‌های درجات 1 و 2 در فهرست برنامه پخش زنده تلاوت‌های اذانگاهی صداوسیما با مصوبه شورای عالی قرآن، معافیت دارندگان گواهی‌نامه‌های درجات 1 و 2 و 3 مدرسان(آموزش قرائت) از آزمون‌های علمی طرح ساماندهی داوران قرآنی با مصوبه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور و دعوت از دارندگان گواهی‌نامه‌های درجات 1 و 2 برای شرکت در همایش‌های تخصصی شورای عالی قرآن نیز دیگر مزایای دارندگان این مدارک به شمار می‌آید.
قاسم‌آبادی گفت: مباحث مربوط به همترازی گواهینامه‌های ارزیابی قاریان و مدرسان با مدارک دانشگاهی برای استفاده از مزایای شغلی مشاغل سازمان مدیریت و استخدامی، در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال پیگیری است و ان‌شاءالله با همت مسئولان شورا تعیین تکلیف خواهد شد. ضمناً علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن و کمیته اعزام قاریان به نشانی quranshora.ir در سامانه جامع ارزیابی برای ثبت‌‌نام در هشتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن اقدام کنند.
انتهای پیام

captcha