بی‌توجهی به نیاز استان‌ها در تعریف تسهیلات اشتغال‌زا؛ مانعی در موفقیت طرح‌ها
کد خبر: 3811238
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

بی‌توجهی به نیاز استان‌ها در تعریف تسهیلات اشتغال‌زا؛ مانعی در موفقیت طرح‌ها

گروه سیاست و اقتصاد ــ مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل بی‌توجهی به نیاز استان‌ها در تعریف تسهیلات اشتغال‌زا را مانعی در موفقیت طرح‌ها دانست و افزود: باید به نیازهای استانی توجه کرد و در وضعیتی که کسب و کار در شهر ما هزینه‌بر است و با درآمد فرد تناسب ندارد باید در روند طرح‌های اشتغال‌زا بازنگری کرد.

بی‌توجهی به نیاز استان‌ها در تعریف تسهیلات اشتغال‌زا مانعی در موفقیت طرح‌هابه گزارش ایکنا از اردبیل، علی پیرجاهد، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل، امروز، 23 اردیبهشت ماه  در گفت‌وگو با تعدادی از خبرنگاران با تأکید به اینکه کشور در وضعیت جنگ اقتصادی و تحریم به سر می‌برد، اظهار کرد: در چنین وضعیتی باید تمامی دستگاه‌ها با رویکرد متفاوتی خدمات خود را ارائه کنند اما در عمل به ندرت سازو کار متفاوتی دیده می‌شود.

وی با ذکر مثالی به طرح‌های اشتغال‌زا اشاره و تصریح کرد: اینکه فرد متقاضی برای دریافت یک مجوز دلهره داشته باشد، مقبول و پسندیده نیست و تمامی نهادها باید به دنبال تسهیل شرایط اشتغال باشند؛ برخی اقدامات از جمله تسهیل در دریافت مجوز به میزان ارائه تسهیلات مؤثر است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی نباید منتظر مراجعه فرد متقاضی بود، گفت: چنین شرایطی ایجاب می‌کند که خود به دنبال تولید کننده برویم و به ویژه محله محوری و مسجد محوری ملاک انجام این عمل قرار گیرد و از طریق ارتباط گیری با خود مردم بتوانیم فرصت‌های شغلی فراهم سازیم.

پیرجاهد با اشاره به برخی اشتباهات در ارائه تسهیلات بانکی با هدف اشتغال‌زایی اظهار کرد: به عنوان مثال در ارائه تسهیلات 10 عرصه تعریف شده، در حالی که نه به استعداد و نه به توان مردم توجهی نمی‌شود و یا به دلیل نبود تخصص تسهیلات در محل دیگری صرف می‌شود.

وی تسهیلات 18 درصدی را فاقد توجیه برای یک طرح کوچک اشتغال‌زا دانست و افزود: در واقع برخی تسهیلات ناخواسته مردم را بدهکار به بانک‌ها کرده و چنین نرخی برای تسهیلات بازخورد اشتغال‌زایی ندارد؛ در مقابل باید وام کم بهره و قرض الحسنه تعریف کرد.

به گفته مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان تسهیلات باید همه جانبه دیده شود و به عنوان مثال در برخی مواقع تسهیلات بخش روستایی اعلام شده و تکلیف بخش شهری نامشخص بوده است؛ از سویی در شرایط فعلی کشور لازم است بعد از ارائه تسهیلات برای فروش و سرمایه‌گذاری برنامه ویژه اتخاذ شود.

وی بی‌توجهی به نیاز استان‌ها در تعریف تسهیلات اشتغال‌زا را مانعی در موفقیت طرح‌ها دانست و افزود: باید به نیازهای استانی توجه کرد و در وضعیتی که کسب و کار در شهر ما هزینه‌بر است و با درآمد فرد تناسب ندارد باید در روند طرح‌های اشتغال‌زا بازنگری کرد.

انتهای پیام

captcha