انتشار اخبار نمایشگاه قرآن و مطالب معارفی پیرامون ماه رمضان در رسانه‌ها
کد خبر: 3811281
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها /

انتشار اخبار نمایشگاه قرآن و مطالب معارفی پیرامون ماه رمضان در رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اغلب خبرگزاری‌ها در روز 23 اردیبهشت‌ماه به انتشار اخباری پیرامون بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و نیز محتواهای مرتبط با ماه مبارک رمضان پرداخته‌اند. از جمله این خبرها می‌توان به انتشار فهرست نشست‌های نمایشگاه قرآن اشاره کرد.

انتشار اخبار نمایشگاه قرآن و مطالب معارفی پیرامون ماه رمضان

به گزارش ایکنا؛ امروز 23 اردیبهشت‌ماه اغلب خبرگزاری‌ها به انتشار اخباری پیرامون بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و نیز ماه مبارک رمضان پرداخته‌اند. همچنین صفحات معارفی برخی رسانه‌ها نیز جدول توزیع بودجه قرآنی سال 97 که روز گذشته انتشار یافته بود را، امروز منتشر کرده‌اند.
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی از برگزاری پنجمین سوگواره شعر خدیجه کبری(س) خبر داده است. بر اساس این خبر، این سوگواره روز 25 اردیبهشت‌ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
فارس در خبر دیگری به انتصاب 10 مدیر و مشاور در سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرده است. از جمله این انتصاب‌ها می‌توان به انتصاب «محمدمهدی دادمان» به‌عنوان قائم‌مقام، «علیرضا نادعلی» به‌عنوان مدیرکل حوزه ریاست، حجت‌الاسلام «روح‌الله حریزاوی» به‌ عنوان معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان، حجت‌الاسلام «مصطفی جلالی» به‌عنوان مشاور عالی و حسین آب‌نیکی به‌عنوان مشاور رئیس و دبیر هیئت اندیشه ورزی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد.
این خبرگزاری به حضور نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف که ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، نیز پرداخته است. در این خبر نمایندگان کشورمان در مسابقات قرآن دبی، ترکیه و الجزایر و نیز زمان برگزاری این مسابقات معرفی شده است.
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام «سیدحسن طیب‌حسینی»، مدیر بخش حوزوی بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یکی دیگر از خبرهای منتشر شده در این خبرگزاری است. وی در گفت‌وگوی خود از فعالیت ۱۰ غرفه در این بخش خبر داده و گفته است: «بخش حوزوی نمایشگاه قرآن امسال با حضور ۱۶ مرکز حوزوی به ارائه آخرین دستاورد‌ها و خدمات به بازدید‌کنندگان نمایشگاه می‌پردازد».
از دیگر خبرهای این خبرگزاری می‌توان به «قاب عکاسان از سیل‌های اخیر حراج می‌شود/ تکریم حضرت خدیجه(س) در «مادر امت»»، «دیدار رئیس سازمان تبلیغات با نخبگان افغانستان/ شریعتی: در کنار مردم ایرانیم»، «رونمایی از کتابی با موضوع صلح امام حسن(ع) در خبرگزاری فارس»، «یاریم کن بر شب‌زنده‌داری/ دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان+صوت» و «تلاوت ترتیل جزء ۷ قرآن باصدای عباس امام جمعه+صوت و متن آیات» اشاره کرد.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم نیز امروز در صفحه دین، قرآن و اندیشه از برگزاری سوگواره شعر ام‌المومنین خدیجه کبری(س) در روز 25 اردیبهشت خبر داده و در ادامه خبرهای امروز خود به فراخوان جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد اشاره کرده است.
تسنیم همچنین به موضوع شفاف‌سازی بودجه قرآنی که روز گذشته به وسیله شورای توسعه فرهنگ قرآنی صورت گرفت، پرداخته و موضوع برگشت سه میلیارد ریال از این بودجه به خزانه را برجسته کرده است.
گفت‌وگو با محمدکاظم کاظمی، شاعر افغانستانی، مناجات‌خوانی منصور ارضی در شب هفتم ماه رمضان، معرفی جلسات قرآن ماه رمضان، دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان، ترتیل جزء هفتم قرآن با صدای قاریان ایرانی و مصری و حکم استفراغ برای روزه‌دار از دیگر مطالب خبری منتشر شده این خبرگزاری در روز دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه است.
مهر
خبرگزاری مهر در صفحه دین جزئیات نشست‌های تخصصی نمایشگاه قرآن را منتشر کرده است. بر اساس این خبر اولین نشست نمایشگاه قرآن امروز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه، با عنوان کارگاه آموزشی «تحلیل محتوای مفاهیم قرآنی» از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و ۲۱ تا ۲۳ با حضور حسن بشیر و محمد عترت‌دوست برگزار می‌شود. آخرین نشست تخصصی این دوره از نمایشگاه قرآن نیز روز پنج‌شنبه دوم خردادماه، با موضوع «اخلاق تفسیر قرآن کریم» با حضور اساتیدی همچون؛ سید حسن اسلامی و سید هدایت جلیلی از ساعت ۲۱ تا ۲۳:۳۰ برپا می‌شود.
این خبرگزاری همچنین با «سیدمحسن میرباقری» مدیر موسسه نورالمجتبی(ع) و مدرس و کارشناس قرآنی گفت‌‌وگویی انجام داده است. میرباقری در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه باید برای فراگیرکردن آموزش قرآن برنامه ریزی کنیم تا سنت قرآن خواندن در منازل دوباره زنده شود، گفته است: «باید برای فراگیر کردن آموزش قرآن برنامه ریزی کنیم تا سنت قرآن خواندن در منازل دوباره زنده شود. زمانی خانواده‌ها روزشان را با قرآن صبحگاهی شروع می‌کردند ما باید این کار را ترویج کنیم. قرآن خواندن در مساجد امر پسندیده‌ای است که رواج پیدا کرده است هر چند کار کاملی نیست ولی با این حال فعالیت ارزشمندی است و ما باید کاری کنیم آموزش قرآن فراگیر شود تا فرزندانمان بتوانند از طریق قرآن فکر کنند. قرآن در خانه باید گسترش پیدا کند و بچه‌ها هرروز در خانه انسی با قرآن بگیرند وارد فعالیت‌های دیگر شوند که این امر در طول زمان آثار خودش را خواهد داشت و قرآن خوانی در منازل یا آخر شب در صورت تداوم مرسوم خواهد شد».
این خبرگزاری همچنین گزارشی از دلایل آماده نشدن نمایشگاه قرآن در روزهای ابتدایی آن مخابره کرده است. در بخشی از این گزارش که به صحبت‌های رئیس نمایشگاه قرآن اختصاص یافته است؛ می‌خوانیم: «فقهی‌زاده با تاکید براینکه نباید نقطه‌های منفی که از دسترس مسئولان برپایی نمایشگاه بیست و هفتم خارج است را پررنگ کنیم، گفت: اینکه در روز اول برپایی نمایشگاه نواقصی وجود دارد بسیار طبیعی است و چاره‌ای نبوده است، چرا که اگر می‌خواستیم نمایشگاه را دیرتر برگزار کنیم بخشی از نمایشگاه به دلیل تداخل با شب‌های قدر تعطیل می‌شد».
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه از دوخت رایگان چادر در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داده و در خبر دیگری از این نمایشگاه به معرفی نشست‌هایی که طی روزهای آتی برگزار می‌شود پرداخته است.
گفت‌وگو با مدیر گروه علوم قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یکی دیگر از خبرهای امروز خبرگزاری دانشجویان ایران است. حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدعلی محمدی» در بخشی از این گفت‌وگو اظهار کرده است: «خداوند در آیات ۱۸۳ تا ۱۸۵ سوره بقره به بهترین شکل هم در خصوص اصل روزه و هم درباره برخی از حکمت‌های وجوب روزه صحبت می‌کند که یکی از این حکمت‌ها، تقوا است».
«هزاران نفر از زائرین روزه دار میهمان سفره احسان حضرت سیدالکریم(ع)»، «حرم امام حسین (ع) بزرگ‌تر می‌شود+عکس»، «تبریک آیت‌الله رشاد به رئیس مرکز دائره المعارف فقه اهل بیت(س)»، «دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با نخبگان فرهنگ و هنر افغانستانی»، «شرح دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان+صوت» و «احیای نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی به روش آسان و ارزان در نمایشگاه قرآن» از دیگر عناوین خبری خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه معارف از حضور موسسه خانه کتاب در نمایشگاه قرآن خبر داده و و به ارائه گزارش‌هایی از فعالیت‌های این موسسه در نمایشگاه قرآن پرداخته و در ادامه نیز گزارش توزیع بودجه قرآنی سال 97 دستگاه‌ها را که روز گذشته در رسانه‌ها منتشر شده بود را بازنشر داده است.
این خبرگزاری در صفحه معارف به وضعیت بازار کاغذ نیز پرداخته و به نقل از معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آورده است: «عرضه کاغذ برای انتشار کتاب به ناشران در سال ٩٨ هم به روال سال گذشته ادامه داشته است و این روند حتی در روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هم انجام ‌شد».
«سحوری خوانی؛ آیینی برای شناخت ذات احدیت و تحکیم رابطه با معبود»، «درخواست یاری از خدا برای توفیق در عبادت؛ دعای روز هفتم رمضان» و «هر چه می‌توانید قرآن بخوانید» از دیگر عناوین خبری این خبرگزاری در روز 23 اردیبهشت‌ماه است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز 23 اردیبهشت‌ماه از برگزاری مراسم مناجات‌خوانی و شب زنده‌داری شب‌های ماه مبارک رمضان، در حسینیه بیت الحسن(ع) خبر داده است. این حسینیه در طول سال با برنامه‌های گوناگون معنوی، میزبان مومنان منطقه شرق تهران و اهالی خیابان ایران است. این حسینیه در میدان بهارستان، پشت مدرسه عالی شهید مطهری و در خیابان گل محمدی واقع شده است.
حکم شکستن روزه در شرایط افطار و حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره ترس از خدا از دیگر مطالب خبری این خبرگزاری در صفحه قرآن و عترت است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین در گزارشی با عنوان «نیمه پر و خالی بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور» به آغاز به کار نمایشگاه قرآن پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است: «در بسیاری از نمایشگاه‌های فرهنگی که هرساله در کشور برگزار می‌شوند، یکی از ضعف‌هایی که وجود دارد، مربوط به جدول زمان‌بندی نشست‌های تخصصی و برنامه‌های علمی و آموزشی که گاه تا یکی دو روز پس از شروع نمایشگاه، همچنان دستخوش تغییرات بوده و نهایی نمی‌شود. اما اعلام به موقع برنامه نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی نمایشگاه قرآن با ذکر جزئیات زمانی و مکانی و نام سخنرانان از حُسن‌های این رویداد قرآنی است که به همت بخش آموزش و پژوهش، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود».
خبرنگار ایبنا همچنین با آیت‌الله «احمد مبلغی»، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت‌وگویی انجام داده است. این عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی از گفت‌وگوی خود با تأکید بر مطالعه همراه با تأمل قرآن کریم در ماه رمضان، بیان کرده است: «اگر مطالعه قرآن متمرکز و همراه با دقت، تأمل و تأنی و در فضایی حوصله‌مند باشد، زوایای بسیاری را پیش چشم انسان روشن می‌کند و بسیار از آن می‌آموزیم. به‌ویژه خواندن قرآن در ماه نزول آن،‌ ارزشی فراوان دارد».
«دعای هفتمین روز از ماه مبارک رمضان»، «همکاری 90 دستگاه و سمن فرهنگی در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی»، «رادیو چگونه مؤذن‌ها را از پشت بام‌ها به پائین کشید و خانه‌نشین کرد؟» و «سمنان میزبان دوسالانه سفرنامه نویسی و خاطره‌نامه‌نویسی رضوی شد» از دیگر عناوین خبری این خبرگزاری است.

انتهای پیام 

captcha