لزوم حضور در فضاهای مجازی برای مقابله با جنگ نرم دشمن
کد خبر: 3811324
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹

لزوم حضور در فضاهای مجازی برای مقابله با جنگ نرم دشمن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ غرفه نوجوانان بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بهبود کیفیت‌های بصری نسبت به سال‌های گذشته به نوجوانان و خانواده‌هایشان خدمت‌رسانی می‌کند.

سعید فرخ‌وند

به گزارش ایکنا؛ یکی از غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن که مورد توجه نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها قرار گرفته، غرفه کودک و نوجوان است.

سعید فرخ‌وند، مسئول بخش نوجوانان بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره نحوه تربیت قرآنی نوجوانان و فعالیت‌های این غرفه بیان کرد: ارتباط با کودکان و نوجوانان و انتقال مفاهیم دینی به این سنین مقدماتی لازم دارد که شامل شناخت دقیق از مخاطب به جهت روحی و روانشناختی است و این امر ما را ملزم می‌کند تا به ادبیات این رده سنی مسلط باشیم.

آموزه‌های دینی مفاهیم حساس و ظریفی را در بر دارد که فعالیت در این حوزه تربیتی، تخصص و شناخت کافی را از نوجوانان می‌طلبد.

با توجه به گسترش فضای ارتباطات جمعی مانند فضای مجازی و ماهواره و هجمه دشمنان که امروزه تهاجم فرهنگی را در اولویت هجمه‌های خود قرار داده‌اند. ما نیز باید در این حوزه‌ها خودمان را تقویت کنیم و خوراک فرهنگی کافی برای مقابله و خنثی کردن این موارد داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: نهادهای مختلفی در اجتماع بر تربیت نوجوانان اثر می‌گذارند که مهمترین آن‌ها آموزش و پروش و کانون خانواده است، نوجوانان بیشترین وقت خود را در این دو فضا می‌گذرانند، به‌خصوص مدرسه که در تربیت و اثرگذاری نوجوانان اثر بسزایی دارد و البته که نهاد خانواده می‌تواند با یک حرکت اشتباه تمام برنامه‌های مدرسه و مسجد را خراب کند و اصطلاحاً هرچه آنان رشته می‌کنند، پنبه کند.

فرخ‌وند در ادامه گفت: تلاش ما در این فرصت محدود زمانی و مکانی که در نمایشگاه داریم، جذب مخاطب به این آموزه‌های معارفی است و برای جذب نوجوانان از ابزارهای سمعی و بصری مختلفی استفاده کرده‌ایم، به‌طوری که در سال گذشته دکور و فضای مناسبی در اختیار نداشتیم، اما الحمدلله امسال از فضای خوبی برخورداریم و بر جلوه‌های بصری تمرکز کرده‌ایم که بازخورد خوب آن را هم دیده‌ایم.

سعید فرخ‌وند

وی در پایان افزود: در نمایشگاه امسال، سه آیتم پیش روی خود داریم؛ آیتم هنرهای دستی و تجسمی، آیتم نمایش خلاق که برگزاری نمایش توسط خود نوجوانان صورت می‌گیرد و در انتها آیتم جنگ معارفی آخر شب که در ساعت پایانی نمایشگاه برگزار می‌شود و با دعوت از چهره‌های قرآنی و قاریان و حافظان نوجوان اجرا می‌شود.

انتهای پیام

captcha