خیریه‌ها در نمایشگاه قرآن؛ از هم‌نمک تا حامیان ایتام
کد خبر: 3811333
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸

خیریه‌ها در نمایشگاه قرآن؛ از هم‌نمک تا حامیان ایتام

گروه سلامت ــ نهادها و بنیادهای خیریه، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن را فرصتی برای معرفی کارهای عام‌المنفعه و خداپسندانه می‌دانند و در نمایشگاه قرآن حضور پررنگی را به نمایش گذاشته‌اند.

خیریه‌ها در نمایشگاه قرآن؛ از هم نمک تا حامیان ایتامبه گزارش ایکنا، مؤسسات خیریه امسال استقبال گسترده‌ای از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کرده و با حضور در غرفه‌های خود اقدام به معرفی کار‌های عام المنفعه و جذب خیّر برای کار‌های خیریه کرده‌اند.
بنیاد وفاق سبز علوی کشور که از سال ۱۳۸۰ با هدف کمک و دستگیری از نیازمندان در تهران تشکیل شد، یکی از این غرفه‌ها است و در سال ۱۳۸۸ فعالیت‌های خود را به سراسر کشور گسترش داد. این مؤسسه در حال حاضر با ساخت بیش از ۳۳۰ واحد مسکونی روستایی و اردو‌های جهادی پزشکی و در ۶۰ روستا، اقدام به برپایی طرحی با عنوان سفره‌های علوی کرده و در نمایشگاه قرآن نیز به معرفی این طرح می‌پردازند.
طرح سفره‌های علوی از سال ۹۲ با هدف ترویج خیرات نان آغاز شد، در استان تهران و ۲۰ استان کشور ۳۴۸ نانوایی به طرح خیرات نان پیوسته‌اند.
مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا‌(ع)، نیز دیگر مؤسسه‌ای است که در نمایشگاه حضور فعال داشته و فعالیت‌های خود را به مردم عرضه می‌کند، این مؤسسه در سال ۱۳۸۵ تأسیس شده و در حال حاضر طرح هم‌نمک را با هدف جلوگیری از اسراف و دور ریز غذا‌های مازاد پخت مراسمات و ادای نذورات و سهیم شدن با نیازمندان از سوی مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) اجرا می‌شود، این مؤسسه نیز نمایشگاه قرآن را فرصتی برای معرفی این طرح دانسته و آن را به مردم معرفی می‌کنند.
خیریه نورا (محبان الزهرا) یا مؤسسه قرآن پژوهان نورا نیز یکی دیگر از خیریه‌هایی است که نمایشگاه قرآن را فرصتی برای جذب حامی و خیر برای خود می‌داند. این مؤسسه خیریه قرآنی از سال ۱۳۸۹ به صورت رسمی فعالیت‌های خود در راستای فعالیت‌های کمیته امداد آغاز کرده و به صورت موازی در قالب بخش خصوصی اقدام به حمایت از مددجویان مختلف می‌کند.
بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان و مؤسسه حامیان لبخند ایتام دو مؤسسه دیگری هستند که فعالیت‌های مشابهی داشته و در راستای جذب حامی برای ایتام، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست فعالیت می‌کنند.
این دو نهاد در نمایشگاه قرآن با صدور شناسنامه‌های نمادین برای کودکان بی‌سرپرست اقدام به جذب حامی می‌کنند.
خیریه مشفقین مهرگستر نیز خیریه دیگری است که در این نمایشگاه ضمن معرفی خود به بازدیدکنندگان، در راستای اهدای ارزاق، اهدای لوازم منزل، اهدای جهیزیه، اهدای سیسمونی، کمک‌هزینه‌های درمانی با عنوان طرح نذر سلامت، کمک‌هزینه‌های تحصیلی و طرح برآروده کردن آرزو‌های کودکان اقدام به جذب حامی می‌کنند.
این مؤسسات علاوه بر میز‌های کمیته امداد در صحن بیرونی مصلی امام خمینی است که برای طرح‌های محسنین و حمایت از ایتام حامی جذب می‌کنند.
به نظر می‌رسد نمایشگاه قرآن فرصت مناسبی برای مؤسسات خیریه باشد تا هم مردم را به انجام کار خیر در ماه مبارک رمضان جذب کنند و هم اینکه فعالیت‌های خود را با هم‌فکری و اشتراک ایده‌های بازدیدکنندگان گسترش دهد.
اگرچه تعداد انگشت شماری مؤسسه خیریه در این نمایشگاه حضور دارند، اما حضور آنان می‌تواند نوید بخش بنیاد‌ها و مؤسسه‌های دیگری در سا‌ل‌های آینده باشد، چرا که امروزه در جهان بسیاری از کار‌های اجتماعی را نه مؤسسه‌های دولتی که این نهاد‌های خیریه با مشارکت گسترده مردم انجام می‌دهند.
انتهای پیام
captcha