آزادی بیش از هفت هزار زندانی جرایم غیر نقد در کشور
کد خبر: 3811372
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

آزادی بیش از هفت هزار زندانی جرایم غیر نقد در کشور

گروه اجتماعی ــ قائم مقام ستاد دیه کشور با بیان اینکه این ستاد در سال گذشته با همت مردم هفت هزار و ۹۳۲ زندانی غیر عمد را آزاد کرد، افزود: این زندانیان از جرایم غیر عمد مانند دیات، نفقه و مهریه بوده‌اند.

آزادی بیش از هفت هزار زندانی جرائم غیر نقد در کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، علی مهربان، قائم مقام ستاد دیه کشور شب گذشته، 23 اردیبهشت در جشن گلریزان آزادسازی جرایم غیرعمد استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته ستاد دیه مردمی کشور، توانست به کمک مردم خیر ایران اسلامی هفت هزار و ۹۳۲ نفر زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کند، اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال میزان بدهی زندانیان جرایم غیر عمد سال گذشته بود که توسط مردم پرداخت شد.

وی ادامه داد: ۶۶۹ نفر از مجموع تقریباً هشت هزار زندانی آزاد شده به دلیل بدهکار دیه و مابقی محکوم مالی بودند که بر این اساس ۴۸ درصد این مبالغ توسط خود شکات به رضایت منجر شد و کمک بسیار خوبی برای آزادی زندانیان جرایم مالی بود.

مهربان با اشاره به اینکه هشت هزار و ۴۰۹ زندانی در کشور وجود دارد که مشمول قوانین و مقررات ستاد دیه کشور قرار می‌گیرند، یادآور شد: از این تعداد ۱۳۱ نفر زندانی جرایم حوادث رانندگی، ۵۶ نفر حوادث کارگاهی، ۵۶ نفر محکومیت‌های شبه عمد هستند.

قائم مقام ستاد دیه کشور ابراز امیدواری کرد تا زمینه آزادی تعداد زیادی از هشت هزار و ۴۰۰ زندانی در سال ۹۸ فراهم شود که در این راستا شب گذشته در جشن گلریزانی که در تهران برگزار شد، مقام معظم رهبری مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان، رئیس جمهور ۲۷۰ میلیون، رئیس قوه قضائیه ۵۰ میلیون‌تومان و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ۳۰ میلیون تومان به جشن گلریزان ستاد مرکز کمک کردند.

به گفته وی، ترویج سنت حسنه گلریزان برای زندانیان بدهکار امری ضروری است که شش هزار و ۲۶۹ نفر بدهکار مالی، دو هزار نفر زندانی مرتبط با مهریه و ۱۳۱ نفر بدهکاران نفقه همچنان در زندان هستند و در نظر است  تا در طول مدت ماه مبارک رمضان در سراسر کشور ۳۰۰ جشن به‌همت خیران برگزار شود.

انتهای پیام

captcha