جمع‌آوری شش میلیارد تومان صدقه در استان قزوین
کد خبر: 3811428
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

جمع‌آوری شش میلیارد تومان صدقه در استان قزوین

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: کمیته امداد استان قزوین طی سال ۹۷ ماهیانه هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک معیشت و یارانه به مددجویان تحت حمایت پرداخت کرد.

جمع آوری شش میلیارد تومان صدقه

به گزارش ایکنا از قزوین، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست هم‌اندیشی روحانیون و مبلغین که روز گذشته، 23 اردیبهشت ماه به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه نگاه به کمیته امداد امام (ره) و خدمات این نهاد جامع نیست و هرکس بخشی از این فعالیت‌ها را می شناسد و این موضوع وظیفه ما را برای اطلاع‌رسانی مناسب از خدمات و فعالیتهای کمیته امداد، سنگین تر کرده است.
وی ادامه داد: ضرورت دارد روحانیون و مبلغین عزیز که ارتباط تنگاتنگی با اقشار مختلف مردم دارند و ابزار تبلیغی هم در اختیار دارند، از عملکرد و برنامه‌های این نهاد بیشتر آگاهی داشته باشند و خدمات نظام را به گوش مردم برسانند که نتیجه آن مشارکت مردم در خدمت‌رسانی بهتر و بیشتربه نیازمندان خواهد بود.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: شاید وقتی برخی خبر جمع آوری حدود شش میلیارد تومان صدقه مردم استان قزوین در سال گذشته را می‌شنوند از خود بپرسند که این پول کجا و چگونه هزینه می شود اما جالب است که بدانید کمیته امداد استان قزوین طی سال ۹۷ ماهیانه هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک معیشت و یارانه به مددجویان تحت حمایت پرداخت کرده است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد مصرف کننده فقر است نه تولید کننده آن، اضافه کرد: در ابتدای سال ۹۷ کمتر از ۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین بودند اما با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی در پایان سال این رقم به بیش از ۲۹ هزار خانوار رسیده است.
مومنی خطاب به روحانیون گفت: انتظار داریم به مردم بگویید که کمیته امداد امام (ره) در کنار کمک های معیشتی و اقتصادی، برای رفع محرومیت و فقر از جامعه، برنامه های مختلفی برای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت خود اجرا می کند و پرداخت کمک های موردی و معیشتی به خانواده های تحت حمایت فقط برای بازگرداندن مددجو به شرایط عادی است و بعد از آن کمک به ایجاد اشتغال به عنوان رویکرد جدی مورد پیگیری قرار می گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: وقتی موضوع معیشت افراد با اشتغال حل شود دیگر آن فرد به کمک دیگران نیازی نخواهد داشت و زمینه و بستر استقلال معیشتی و زندگی توأم با عزتمندی خانواده فراهم می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد توانمندسازی در سال ۹۷ بیش از ۴۷ میلیارد و ۸۱۸ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به دو هزار و ۶۴۵ نفر از نیازمندان و مددجویان پرداخت شده است.
مومنی یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می توانند در دورترین نقاط و حتی بدون مراجعه به دفاتر کمیته امداد از طریق کد # ۰۲۸*۸۸۷۷* کمک های خود را به نیازمندان اهدا کنند.
در ادامه مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهارکرد: نقش روحانیت در جامعه مهم است از این رو لازم است از ظرفیت منبر و مسجد برای فرهنگ سازی انفاق و نیکوکاری استفاده شود.
حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی ادامه داد: در جامعه ما فرهنگ دینی وجود دارد ولی آنچه موجب بروز برخی آسیب ها شده است، نقص در تربیت فرهنگی است.
وی اضافه کرد: باید برای تربیت دینی بیش از این کار کنیم، یکی از مسائلی که در ابعاد مختلف زندگی ما اثرگذار است موضوع زکات است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: نباید به موضوع زکات به عنوان یک دستور برای قشر خاصی نگاه شود بلکه زکات برای ایجاد عدالت در ابعاد مختلف و ارتقای جامعه است از این رو پرداختن و یا نپرداختن زکات در جامعه منجر به مسائلی می شود که در زندگی روزمره همه ما تأثیرگذار است.
وی اضافه کرد: صدقه نیز یکی دیگر از مسائلی است که لازم است جامعه بدان به خوبی بپردازد و با ابعاد مختلف این ابزار معنوی آشنا شود.
حجت‌الاسلام نعمت‌الهی یادآورشد: همانطور که جامعه در ابعاد مختلف در حال روزآمدی است باید شیوه های جدید و نگاه های نو در احکام و دستورات دینی برای مردم تبیین شود.
انتهای پیام

captcha