مرزهای خروجی در اربعین افزایش می‌یابد/ پیش‌بینی مرز مشخص برای کاپوتاژ
کد خبر: 3811435
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

مرزهای خروجی در اربعین افزایش می‌یابد/ پیش‌بینی مرز مشخص برای کاپوتاژ

دبیرستاد مرکزی اربعین با اشاره به افزایش تعداد مرزهای خروجی برای تردد زائران اربعین گفت: امسال به منظور کاهش ترافیک و‌ سهولت تردد زائران، مرز مشخصی را برای کاپوتاژ ماشین‌ها در نظر می‌گیریم.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی ‌ با اشاره به افزایش مرزهای خروجی برای تردد زائران اربعین اظهار داشت: امسال با توجه به حذف هزینه ویزای عراق و پیش‌بینی افزایش تعداد زائران اربعین، سعی داریم تا مرزهای خروجی را افزایش دهیم.

وی‌ با بیان اینکه امسال مرز خسروی برای خروج زائران اربعین بازگشایی می‌شود، افزود: سال گذشته مرزهای مهران، شلمچه و چذابه برای تردد زائران باز شد که بیشترین تردد از مرز مهران بود.

حیدری با بیان اینکه ما آمادگی بازگشایی مرز خسروی، سومار و‌ چیلات نیز در سال گذشته را داشتیم، خاطر نشان کرد: مرز خسروی به دلیل عدم‌موافقت طرف عراقی بازگشایی نشد. همچنین مرز سومار در کرمانشاه و مرز چیلات در خوزستان نیز به عنوان مرزهای کمکی و اضطرار بودند.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به برنامه‌ریزی برای فراهم‌سازی امکانات در مرزهای ایران و عراق گفت: امسال مرزهای چیلات و سومار به عنوان مرز رسمی است که در صورت نیاز بازگشایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال در نظر داریم کاپوتاژ  و خروج ماشین‌ها از مرز مشخصی انجام شود، افزود: سال گذشته بسیاری از ماشین‌های شخصی و‌اتوبوس‌هایی که کاپوتاژ کردند، در ترافیک ماندند، به همین خاطر امسال در نظر داریم گمرک بدون هماهنگی کاپوتاژ نکرده و ماشین‌ها هم از مرز مشخصی مثل چیلات یا سومار وارد عراق شوند.

به گزارش فارس، در صورت بازشدن دو‌مرز چیلات و‌سومار، تعداد مرزهای خروجی زائران اربعین به ۶ مرز افزایش می‌یابد. به طوری که زائران علاوه بر مرزهای مهران، چذابه و شلمچه و‌همچنین خسروی، از مرزهای چیلات و‌سومار نیز تردد خواهند کرد.

انتهای پیام

captcha