اختتامیه جشنواره قرآنی دانشگاه تهران برگزار شد/ تجلیل از برگزیدگان
کد خبر: 3811439
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

اختتامیه جشنواره قرآنی دانشگاه تهران برگزار شد/ تجلیل از برگزیدگان

گروه مسابقات ــ مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه تهران شامگاه 23 اردیبهشت‌ماه در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ مراسم اختتاميه جشنواره قرآن و عترت دانشجويان، كاركنان و اعضا هيئت علمی دانشگاه تهران شامگاه دوشنبه، 23 اردیبهشت‌ماه، با حضور جمعی از دانشجويان و برگزيدگان در باشگاه دانشجويان دانشگاه تهران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم شعیب مقدم، نفر اول رشته قرائت بخش دانشجویان این دوره از مسابقات، به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

اختتامیه جشنواره قرآنی دانشگاه تهران برگزار شد / تجلیل از برگزیدگان
در این مراسم، مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، سخنان کوتاهی داشت و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، نیز به بیان سخنانی پرداخت.
وی بخشی از سخنان خود را به بيان چگونگی نزول قرآن، فضيلت قرائت قرآن، تأكيد بر قرائت عربی اين كتاب مقدس و اثرات آن بر افراد در ماه مبارك رمضان، تفاسير متفاوت بسم الله در سور‌ه‌های قرآن و تكرار اين آيه به صورت آيه مستقل اختصاص داد.

اختتامیه جشنواره قرآنی دانشگاه تهران برگزار شد / تجلیل از برگزیدگان
در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان‌های رشته‌های مختلف جشنواره قرآن و عترت در دو بخش بانوان و آقایان تجلیل به عمل آمد.
جشنواره قرآن و عترت دانشگاه تهران در شش بخش و 34 رشته و در گروه‌های دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی و طی مدت‌ زمان اسفندماه 97 تا اردیبهشت‌ماه امسال در رشته‌های مختلف برگزار شده است.
این جشنواره در بخش‌ شفاهی یا آوایی شامل 9 رشته تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ کل قرآن کریم، دعا و مناجات‌خوانی، اذان(آقایان)، تواشیح(آقایان) برگزار شد.
دیگر بخش‌های این جشنواره شامل بخش معارفی در 9 رشته، بخش پژوهشی در دو رشته، بخش ادبی در چهار رشته، بخش هنری در هفت رشته و بخش فناوری در سه رشته است.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha