محاصره اقتصادی؛ حربه قدیمی دشمن علیه امت اسلام
کد خبر: 3811452
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
آیت‌الله سبحانی بیان کرد:

محاصره اقتصادی؛ حربه قدیمی دشمن علیه امت اسلام

گروه حوزه‌های علمیه – یکی از مراجع تقلید در قم محاصره اقتصادی را حربه همیشگی دشمن برای مقابله با اسلام دانست و گفت: تحریم‌های آمریکا در امتداد فتنه‌گری منافقان صدر اسلام است.

حربه قدیمی دشمن علیه امت اسلام

به گزارش ایکنا، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی در ششمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مجتمع آموزش عالی برگزار شد، به تفسیر آیه 47 سوره مبارکه توبه پرداخت و با ذکر نمونه‌هایی از فتنه‌گری منافقان در صدر اسلام ضد پیامبر اکرم(ص) گفت: منافقان همواره از پشت خنجر می‌زدند و به اسلام خیانت می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه زندگی منافقان را گناه و عصیان تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: در جنگ تبوک برخی از منافقان گفتند اگر به عرصه جهاد برویم، چشمانمان به دختران زیباروی شامی افتاده، مرتکب گناه می‌شویم؛ منافقان با شگردهای مختلف جانماز آب می‌کشند، در حالی که همواره در پی فتنه‌گری و گناه بوده‌اند، ولی برای توجیه رفتارهای خود به دنبال وجهه شرعی بخشیدن به اعمال خود هستند.
سبحانی محاصره اقتصادی را یکی از حربه‌های دشمنان برای مقابله با امت اسلامی دانست و با بیان اینکه تحریم‌ها و فتنه‌گری‌های آمریکا در امتداد فتنه‌گری منافقان در صدر اسلام است، بیان کرد: محاصره اقتصادی حربه 1400 ساله منافقان و دشمنان اسلام است.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه با اشاره به تجسم اعمال در آخرت اظهار کرد: اعمال انسان در آخرت مجسم می‌شود؛ باید بدانیم که اگر اهل احتکار باشیم، زر و زیور و سکه‌هایمان به صورت آتش درمی‌آید و خداوند با همان ما را عذاب خواهد کرد.
استاد درس خارج حوزه به تبیین ویژگی‌های منافقان از دیدگاه آیات قرآن کریم پرداخت و بیان کرد: یکی از ویژگی‌های منافقان این است که با موفقیت مسلمانان ناراحت می‌شوند و اگر اسلام به پیروزی دست نیابد، به رقص و پایکوبی می‌پردازند.
سبحانی با اشاره به سیل اخیر در برخی مناطق کشور ابراز کرد: رسانه‌های منافق هنگامی که سیل آمده بود، بذر ناامیدی در جامعه می‌پاشیدند و خوشحال بودند، ولی هم‌اکنون، که سیل با همراهی مردم و مسئولان مهار شده است، عزا گرفته‌اند.
وی به سیاه‌نمایی دشمن ضد جمهوری اسلامی ایران اشاره و تأکید کرد: اگر جمهوری اسلامی قدرتمند باشد، همه رسانه‌های دشمن عزا می‌گیرند، ولی اگر در گوشه‌ای از کشور مشکلی کوچک پیدا شود، بزرگ‌نمایی خواهند کرد و مسرور و خوشحال خواهند شد.
سبحانی تأکید کرد: امت اسلامی نباید سیاه‌نمایی‌های دشمن را باور کند، بلکه باید قدرت تحلیل داشته باشند و سخن دشمن را باور نکند؛ البته این بدان معنا نیست که در جامعه مشکل وجود ندارد، ولی باید مشکلات جامعه را خودمان حل کنیم و اجازه ندهیم دشمن درباره مسائل مملکتمان سخن بگوید.
وی با بیان اینکه اهل علم و ایمان در رویارویی با دشمنی دشمنان و منافقان صبورند و به خداوند توکل می‌کنند، یادآور شد: انسان باید به قضا و قدر الهی اعتقاد راسخ داشته باشد و در برابر سختی‌ها به خداوند متعال توکل کند.
انتهای پیام

captcha