از برپایی روزانه جمع‌خوانی قرآن تا تجلیل از فعالان قرآنی در مساجد فارس
کد خبر: 3811588
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
طی ایام رمضان صورت می‌گیرد؛

از برپایی روزانه جمع‌خوانی قرآن تا تجلیل از فعالان قرآنی در مساجد فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس در تشریح برنامه‌های ایام رمضان این كانون‌ها از تجلیل از فعالان قرآنی و خادمان نماز مساجد، برپایی کرسی‌های تلاوت نور، سفره‌های کریمانه افطار، محافل انس با قرآن و جمع‌خوانی قرآن کریم در کانون‌های مساجد شهری و روستایی استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مسئول ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس امروز، 24 اردیبهشت‌ماه به تشریح برنامه‌های ایام رمضان این كانون‌ها پرداخت و گفت: اجرای طرح تلاوت نور و جمع‌خوانی قرآن کریم به‌‌همت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در نقاط شهری و روستایی از مهم‌ترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.
وی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی افطار در میادین و محلات مختلف شهر، برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی، برپایی جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، توزیع قرآن و مفاتیح ویژه طرح تلاوت نور و تقدیر از خادمان نماز و فعالان قرآنی در مساجد را از جمله دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.
امیدی با اشاره به دایر شدن کلاس‌های آموزش قرآن و تصحیح‌خوانی قرائت نماز در این ایام، گفت: برپایی محافل نورانی انس با قرآن کریم و سفره‌های کریمانه افطار در شب‌های ماه مبارک رمضان با محوریت کانون‌های مساجد پیش‌بینی شده است.
مسئول ستاد هماهنگی كانون‌های مساجد فارس اظهار كرد: برپایی مراسم معنوی شب‌های قدر در مساجد و حضور پرشور و فعال اعضای کانون‌های مساجد در راهپیمایی روز جهانی قدس از جمله برنامه‌های دیگر ماه مبارک رمضان در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان است.
وی در ادامه با اشاره به اجرای مراسم استقبال ماه آسمانی ویژه روزه اولی‌ها در نخستین روز از ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ترویج فرهنگ سفره‌های افطاری ساده با عنایت به منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ احکام و عقاید ویژه نوجوانان، بانوان و آقایان، بهره‌گیری از مبلغین برای برگزاری کارگاه آموزشی در سنین مختلف نیز در این ایام به صورت ویژه دیده شده است.
امیدی همچنین به برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه اکرام ایتام و میلاد امام حسن مجتبی(ع) در این كانون‌ها اشاره كرد و گفت: برگزاری جشن میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن(ع) همراه با سخنرانی ائمه جمعه و جماعات درباره سیره علمی و عملی آن امام همام، تبیین ویژگی‌های شخصیتی ایشان و همچنین تهیه و تدارک بسته‌های غذایی با کمک خیرین برای اهدا به نیازمندان در راستای اکرام و اطعام نیازمندان به‌صورت ویژه در نظر گرفته شده است.
مسئول ستاد هماهنگی كانون‌های مساجد فارس با بیان اینکه تبیین شخصیت و سیره علوی از سوی کارشناسان دینی و مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم در كانون‌ها انجام می‌شود، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان به منظور ترویج قرائت زیارت امین‌الله و زیارت خاصه امیرالمؤمنین(ع)، قرائت این دعاهای شریف در روزهای یکشنبه در کانون‌های مساجد انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha