همکاری‌های دانشگاه و خانه صمت یزد توسعه می‌یابد
کد خبر: 3811637
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴

همکاری‌های دانشگاه و خانه صمت یزد توسعه می‌یابد

گروه اجتماعی- رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد از توسعه همکاری‌های دانشگاه یزد و خانه صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد.

توسعه همکاری های دانشگاه یزد و خانه صنعت معدن و تجارت استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی اکبر کلانتر، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد 24 اردیبهشت ماه در جلسه بررسی توسعه همکاری‌های صنعت و دانشگاه با اشاره به اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت یک تحول مهم در توسعه هر جامعه‌ای محسوب می‌‌شود اظهار کرد: اگر این اعتماد دوطرفه میان دانشگاه و صنعت برقرار شود سبب پیشرفت یک کشور و توسعه علم و خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات وارداتی خواهد شد.
رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد افزود: به نظر می‌رسد در راستای تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید برنامه‌های خود را با صنعت به شکل مدون و مستند ارائه کند و این برنامه را به دانشگاه‌های کشور تعمیم داده و حمایت‌های مالی مورد نظر را برای آنها به‌صورت شفاف در نظر گیرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از مقالات و پایان نامه‌ها کاربردی نیستند گفت: در صورت افزایش تعامل صنعت و دانشگاه و تعریف این تحقیقات در زمینه صنعت، می توان به پایان نامه‌ها جهت داد و شاهد توسعه صنعت استان و کشور بود.
کلانتر با اشاره به ظرفیت‌های خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: خانه صنعت از 15 انجمن تخصصی صنایع همگن تشکیل شده که این انجمن‌ها می‌توانند زمینه همکاری صنعت با دانشگاه را فراهم کنند.
مهدی هادی‌زاده، رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه خانه صمت و دانشگاه یزد می‌توانند همکاری‌های قابل توجهی داشته باشند اظهار کرد: استخراج نیازهای پژوهشی صنعت، توسعه زمینه‌های همکاری در زمینه گذراندن فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد در صنعت و برگزاری نشست‌های تخصصی از جمله این همکاری‌ها است.
یادآور می‌شود در پایان این جلسه مقرر شد به منظور عملیاتی شدن طرح‌های مورد نظر و ارائه راهکارهای عملی به منظور تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه، کمیته مشترکی بین خانه صمت استان یزد و دانشگاه یزد تشکیل شود. همچنین به پیشنهاد خانه صمت استان یزد مقرر شد واحد تحقیق و توسعه ای با همکاری این دانشگاه تاسیس شود.

انتهای پیام

captcha