عرضه کتاب «احکام عمومی بازار» در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3811671
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸

عرضه کتاب «احکام عمومی بازار» در نمایشگاه قرآن

گروه اقتصاد ــ کتاب «احکام عمومی بازار» از سوی غرفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه شده است.

عرضه کتاب «احکام عمومی بازار» در نمایشگاه قرآن

به گزارش ایکنا، این کتاب توسط الیاس صالحی نگاشته شده و از سوی انتشارات پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر منتشر شده است.

از جمله مطالبی که در بخش اول این کتاب با عنوان «کلیات کسب» منتشر شده شامل معنای تجارت، فضیلت تجارت، تقسیم تجارت از جهت حکم شرعی، ارزش تلاش اقتصادی حلال در اسلام، زراعت، تنبلی در کار، کم کاری و زیاده روی در کار، سود تجارت، مسائل جانبی تجارت، احتکار، حکم احتکار، مذمت احتکار کننده در روایات و احتکار سایر احتیاجات مردم است.

در بخش دوم این کتاب با عنوان «مستحبات و مکروهات کسب و تجارت» به مواردی همانند مستحبات کسب و تجارت، زکات سرمایه تجارت، مکروهات کسب و تجارت، اخلاق و آداب تجارت، قسم خوردن در معامله، تعریف کالا در موقع فروش، بدگویی از کالا در موقع خرید آن، حقوق مشتری در اسلام، اشاره شده است.

در بخش سوم این کتاب با عنوان «احکام کسب و تجارت» نیز به مطالبی همانند  حکم غش در معامله، فروختن جنس پاکی که نجس شده، قصد ندادن پول جنس، دادن پول جنس از پول حرام، خرید جنس دزدی و تهیه شده از قمار، معاملات مکروه، شرایط خریدار و فروشنده، حکم معامله اجباری، معامله با بچه، تلف مال در معامله با بچه، فروش مال دیگری بدون اجازه، شرایط جنس فروخته شده و عوض آن، حکم وزن کردن به جای پیمانه، معامله کالای وقفی و خرید و فروش ملک اجاره‌ای هستند.

این کتاب در 208 صفحه و به قیمت 55 هزار ریال عرضه شده است.

یادآور می‌شود، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از روز 21 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) افتتاح شده و تا چهارم خردادماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha