«باغ قرآن» هر روز پذیرای کودکان است
کد خبر: 3811675
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
مدیر بخش کودک بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن:

«باغ قرآن» هر روز پذیرای کودکان است

گروه هنر ــ مهدی فاضلی، مدیر بخش کودک بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: در باغ قرآنی نمایشگاه بین‌المللی قرآن هر روز میزبان کودکان هستیم تا با زبان قصه و هنر به آنها نکته‌ها و قصه‌های قرآنی را بیاموزیم.

مهدی فاضلی، مدیر بخش کودک بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان این‌که «قرآن معنای زندگی» شعار این دوره نمایشگاه است، اظهار کرد: بخش کودک نمایشگاه همیشه جزء پرمخاطب‌ترین قسمت‌های نمایشگاه بوده است، امسال هم در آغازین روز‌های جشنواره این بخش از نمایشگاه، بازیدکننده فراوان دارد. این بسیار خوشحال‌کننده است و امیدوارم در سال‌های بعد نیز ادامه داشته باشد.
وی درباره فعالیت‌های هنری این بخش از نمایشگاه گفت: دو ابزار برای ما در حوزه کودک بیش از هر چیز اهمیت دارد. ابتدا استفاده از جاذبه‌های محیطی، دوم استفاده از رنگ‌ها. این دو اتفاق هم بار‌ها ثابت شده که با کودکان ارتباط خوبی برقرار می‌کند. برای مثال در قصه حضرت نوح(ع) از اشیا برجسته برای تبلیغ قرآنی سود برده‌ایم. در ابتدا ماکت کشتی حضرت نوح و حیواناتی که در آن وجود دارند را ساخته‌ایم. این اتفاق را در قصه حضرت یونس هم به طریقی دیگر انجام می‌دهیم.
فاضلی با اشاره به راه‌اندازی باغ قرآنی در غرفه کودک اظهار کرد: یکی از بخش‌های بسیار جذاب که کودکان بسیار با آن ارتباط برقرار می‌کنند، باغ قرآنی است که در آن کودکان با حیواناتی که در قرآن نامشان آمده، آشنا می‌شوند. ماکت‌سازی بخش دیگری است که از آن به عنوان کاردستی قرآن هم می‌توان نام برد. در این قسمت کودکان با ابزار‌هایی نیز مقوا و کاغذ، کاردستی قرآنی درست می‌کنند.
مدیر بخش کودک نمایشگاه قرآن ادامه داد: بازی و قصه‌گویی قرآنی دیگر اتفاقی است که در این نمایشگاه شاهد آن هستیم. در این قسمت کودکان یاد می‌گیرند چگونه قصه‌های قرآنی را برای دوستان خود بازگو کنند. خانه سفال اتفاق دیگری است که در این بخش آموزش داده می‌شود و کودکان یاد می‌گیرند، چگونه هنر قرآنی را روی گل و سفال خلق کنند.
وی در انتها به پرده‌خوانی اشاره کرد و گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین براتی در طول دو هفته برگزاری نمایشگاه ۵ قصه قرآنی را قبل از افطار برای کودکان تعریف می‌کند. تعریف قصه به شکل نقالی و پرده‌خوانی است و پنج قصه ۱۵ دقیقه‌ای برای این ایام در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام
captcha