اجرای طرح حامی‌یابی ایتام و محسنین در مازندران/ ۲۰۰ یتیم خانه‌دار می‌شوند
کد خبر: 3811760
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

اجرای طرح حامی‌یابی ایتام و محسنین در مازندران/ ۲۰۰ یتیم خانه‌دار می‌شوند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی‌(ره) مازندران از اجرای طرح حامی‌یابی برای خانواده‌های محسنین و ایتام از ۱۵ تا ۲۱ رمضان در سراسر استان خبر داد.

اجرای طرح حامی‌یابی برای خانواده‌های محسنین و ایتام در مازندرانرضا نوروزی‌جعفری، مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: ۴۰ هزار کیسه همیان مولا بین خیرین، مشترکان صندوق صدقات، اصناف و بازاریان با هدف کمک به نیازمندان توزیع شد.
وی با بیان اینکه، همچون سال‌های گذشته طرح مفتاح‌الجنه در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، افزود: در این طرح مسئولان و خیران متناسب با نیازهای مددجویان با حضور در منزل آنها، از نزدیک در جریان مشکلات مددجو قرارگرفته و برای رفع آن اقدام می‌کنند.
نوروزی با اشاره به برپایی سفره‌های ساده افطاری در منازل ایتام تحت پوشش امداد، تصریح کرد: سفره‌های کریمانه افطار با همراهی خیرین و حامیان ایتام در مناطق دوردست مازندران برپا شده و نمایندگانی از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و خیران با حضور در منزل آن یتیم از سفره ساده افطاری ماه مبارک رمضان تناول می‌کنند.
جمع‌آوری فطریه و کفاره در روز قدس
وی از جانمایی صندوق های کمک به مردم مظلوم فلسطین همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک در مصلی‌های نمازجمعه و مسیر‌های راهپیمایی روز قدس در استان خبر داد و افزود: جمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان آبرومند، جمع‌آوری فطریه و کفاره، از دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان است.
مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) مازندران اظهار کرد: مسئولیت دبیرخانه شورای زکات از سه سال گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی به کمیته امداد امام خمینی(ره) واگذار شده و چنانچه نهادها، خیریه‌ها، مؤسسات و ... قصد جمع آوری فطریه و کفاره روزه‌داران را دارند جهت تعبیه صندوق‌های متحد‌الشکل و دریافت مجوز جانمایی صندوق بایستی به دبیرخانه شورای زکات در اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مراجعه، در غیر این صورت با افراد خاطی،  برخورد انتظامی می‌شود.
خانه‌دار شدن 200 یتیم در مازندران
وی از راه‌اندازی پویش ساخت مسکن ایتام خبر داد و گفت: تلاش داریم تا پایان سال 200 یتیم فاقد مسکن تحت پوشش امداد استان به همت خیرین و یا بهره‌مندی از منابع کمیته امداد خانه‌دار شوند.
نوروزی به اقبال عمومی مردم و خیرین از برپایی جشن‌های «لذت لبخند» در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: این جشن‌ها تا 27 رمضان به جزء شب‌های با فضیلت قدر در شهرهای استان برگزار می‌شوند.
اجرای طرح حامی‌یابی در ماه رمضان
وی به اجرای طرح حامی‌یابی برای خانواده‌های محسنین وایتام از 15همزمان با ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) تا 21 ماه مبارک رمضان سالروز شهادت امیرالمؤمنین علی(ع) در سراسر استان اشاره کرد و افزود: ثبت نام از حامیان طرح ایتام و محسنین روز 21 رمضان در تمامی میادین اصلی شهرستان های استان انجام می‌شود.
گلریزان 800 میلیون تومانی
وی با بیان اینکه خیران در جشن «لذت لبخند» دابودشت آمل روز گذشته، 800 میلیون تومان گلریزان داشتند، گفت: مردم نیک‌اندیش استان می‌توانند کمک‌های خود را برای شرکت در پویش ساخت مسکن ایتام از طریق #0029*741* و وارد کردن کد شناسه مختص پویش 33363 پرداخت کنند.
 
انتهای پیام
captcha