خوزستان ۶۷ شهید قرآنی دارد
کد خبر: 3811778
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

خوزستان ۶۷ شهید قرآنی دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: استان خوزستان بیش از ۶۷ شهید قرآنی دارد که از این تعداد ۳۸ شهید در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و در عرصه‌های تدریس، قرائت و حفظ قرآن فعال بودند.

فرجیان

به گزارش ایکنا از خوزستان، عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان در هشتمین یادواره شهدای قرآنی استان با محوریت شهید مدافع حرم نادر حمید که شامگاه گذشته 24 اردیبهشت‌ماه در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت برگزار شد، با بیان اینکه خوزستان بیش از 67 شهید قرآنی دارد، گفت: از این تعداد 38 شهید در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند که در عرصه‌های تدریس، قرائت و حفظ قرآن فعال بودند.

وی با اشاره به اینکه در طی حوادث بعدی به شهدای فعال قرآنی اضافه شد، گفت: از مجموع 70 شهید مدافع حرم استان خوزستان، 18 نفر فعال قرآنی بوده‌اند. همچنین در حادثه تروریستی حله 8 شهید قرآنی و در حادثه تروریستی 31 شهریور، 3 شهید دیگر به این آمار اضافه شد.

فرجیان اظهار کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنهاست و اقدامات استکبار جهانی جهت ضربه زدن به کشور به ثمر نمی‌نشیند چرا که جوانان راه شهدا را ادامه می‌دهند و به تبعیت از مقام معظم رهبری در برابر دشمنان می‌ایستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان با اشاره به سیل اخیر در استان خوزستان بیان کرد: این اتفاق در خوزستان تبدیل به سیل مهربانی شد و مردم از سراسر کشور همچون دوران دفاع مقدس برای جلوگیری از آسیب‌های این بلای طبیعی تلاش کردند و همه مردم و جوانان در هر قشری همت کرده و در کنار مردم بودند.

به گزارش خبرنگار ایکنا خوزستان، در پایان این مراسم از کتاب «اشک شقایق» زندگی‌نامه شهید احمدعلی جمشیدی نوشته روزعلی قربانی رونمایی و از خانواده‌های شهدای قرآنی استان خوزستان تقدیر شد.

انتهای پیام

captcha