تقدیر از خدمات ۳۰‌ساله پیشکسوتان قرآنی
کد خبر: 3811791
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

تقدیر از خدمات ۳۰‌ساله پیشکسوتان قرآنی

توپچی با اعلام برگزاری هجدهمین همایش «عمری با قرآن»، گفت: این همایش به منظور تقدیر از فعالیت‌ها و خدمات آنها که بیش از ۳۰ سال در عرصه‌های مختلف قرآنی حضور داشته و نقش‌آفرین و موثر بوده‌اند، برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: «علی اکبر توپچی» با اعلام برگزاری هجدهمین دوره همایش «عمری با قرآن» به همت فرهنگسرای قرآن، اظهار کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این همایش تجلیل از کسانی است که بیش از ۳۰ سال در عرصه های مختلف و متعدد قرآنی زحمت کشیده و کار کرده اند و امروز گرد پیری بر محاسن شان نشسته است و به جرگه پیشکسوتان و بزرگان این عرصه پیوستند.

رئیس فرهنگسرای قرآن ادامه داد: ما می خواهیم قدم کوچکی به جهت پاسداشت زحمات این پیشکسوتان برداشته باشیم، از طرف دیگر می خواهیم جوانانی که وارد عرصه قرآنی می شوند بدانند و بشناسند کسانی که قبل از آنها این مسیر را رفته و در عرصه فعالیت های قرآنی سالیان سال حضور داشتند.

وی با اشاره به برگزیدگان این دوره گفت: میزبان یکی از قاریان در حوزه قرائت قرآن هستیم که جزو نفرات برتر مسابقات بین المللی کشور بوده و داور مسابقات هم بوده است، پیشکسوتان پژوهش و تفسیر و هنر و همچنین یکی از بانوان فعال قرآنی در هجدهمین همایش «عمری با قرآن» معرفی و تقدیر می شوند.

توپچی تصریح کرد: علاوه بر آنچه که یاد شد در عرصه مدیران قرآنی نیز هر سال یک مدیر مردمی یا یک مدیر از مدیران مراکز یا نهادهای دولتی را انتخاب می کنیم و به پاس زحمات و فعالیت هایشان از او تجلیل می کنیم، همچنین در این برنامه از یکی از خانواده های معظم شهدا که دو فرزندشان در ایام دفاع مقدس به مقام رفیع شهادت نائل شدند هم تقدیر می شود.

رئیس فرهنگسرای قرآن اضافه کرد: ما در این همایش در خدمت جامعه قرآنی اعم از استادان، حفاظ، داوران بین المللی و تعدادی از شرکت کنندگان در جلسات سنتی قرآن هستیم، همچنین از مدیران شهرداری تهران، مدیران قرآنی کشور و استان تهران و از اعضای مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش حضور دارند.

وی در مورد برنامه های پیش بینی شده برای این همایش ابراز کرد: علاوه بر اجرای برنامه همخوانی، سخنرانی و تلاوت آیات نورانی وحی، از تجربیات، سوابق و کارکردهای پیشکسوتان این دوره از همایش در قالب فیلم، تولیدات و مکتوبات یاد می شود. 

توپچی در ادامه به برخی دیگر از فعالیت های فرهنگسرای قرآن اشاره و خاطرنشان کرد: بیست و دو محفل قرآنی در سطح شهر تهران داریم، برای مثال 23 اردیبهشت در مسجد بعثت مراسم داشتیم که جلسه خوبی بود و با استقبال مواجه شد. علاوه بر این در فرهنگسرای قرآن نیز کلاس های تفسیر و جزء خوانی برگزار می شود.

انتهای پیام

captcha