تقویت هویت ملی؛ مهم‌ترین رسالت انجمن آثار و مفاخر
کد خبر: 3811808
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

تقویت هویت ملی؛ مهم‌ترین رسالت انجمن آثار و مفاخر

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مهم‌ترین هدف تشکیل و فعالیت انجمن آثار و مفاخر را حفظ و تقویت هویت ملی دانست.

مهمترین رسالت انجمن آثار و مفاخر؛ حفظ و تقویت هویت ملی

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امروز، 25 اردیبهشت در نشست کمیته مشاوران انجمن آثار و مفاخر استان سمنان با بیان اینکه این انجمن وظیفه دارد با شناسایی، معرفی و شناساندن مفاخر و آثار آنان، نسل جوان را با این چهره‌های ماندگار و تأثیرگذار آشنا سازد، یادآور شد: چالش هویت در جامعه و شکاف بین نسلی، مهم‌ترین رسالت این انجمن است.

به گفته وی، استاندار و نماینده ولی‌فقیه از ارکان انجمن آثار و مفاخر استان هستند که اعتبارات این انجمن استانی است و باید از منابع استانی تأمین شود و در معرفی و تجلیل از مفاخر نباید به کمیت توجه شود بلکه باید شخصیت‌ها و مفاخر تاثیرگذار معرفی و تجلیل شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تلاش برخی از کشورها برای انتساب مشاهیر و مفاخر ایران زمین به کشور خود بیان کرد: در چنین شرایطی فعالیت انجمن آثار و مفاخر از اهمیت و تأثیرگذاری بیشتری برخوردار می‌شود.

یادآور می‌شود، در این نشست که معاون فرهنگی و رسانه‌ای و سایر اعضای این کمیته حضور داشتند مصوب شد تا بانک اطلاعات مفاخر استان و کتابخانه تخصصی مفاخر این استان تشکیل و فایل‌های صوتی و تصویری چهره‌های ماندگار استان سمنان تهیه شود.

انتهای پیام

captcha