امکانات مورد نیاز زائر عتبات باید قبل از طرح درخواست در اختیارش باشد
کد خبر: 3811810
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

امکانات مورد نیاز زائر عتبات باید قبل از طرح درخواست در اختیارش باشد

گروه جامعه ــ‌ نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در دیدار مدیرعامل و چند تن از اعضای هیئت مدیره شرکت شمسا بر لزوم ارائه خدمات مناسب به زائران عتبات عالیات تأکید کرد و گفت:‌ وسایل و امکانات مورد نیاز زائر باید بدون آن که درخواستی مطرح کند، آماده و در اختیارش باشد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در دیدار مدیرعامل و چند تن از اعضای هیئت مدیره شرکت شمسا بر لزوم ارائه خدمات مناسب به زائران عتبات عالیات تأکید کرد.

وی در این دیدار که امروز در بعثه مقام معظم رهبری انجام شد، با اشاره به اهمیت سفرهای زیارتی، خدمتگزاری به زائران اعتاب مقدسه را کاری پسندیده و معنوی بیان کرد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت برنامه‌ریزی و ارائه بسته‌های متنوع سفر به عتبات عالیات را برای جذب افراد با سلایق مختلف ضروری خواند و لزوم تعامل و همکاری طرف‌های عراقی را در این زمینه یادآور شد.

وی با اشاره به حدیث «اخدم اخاک فان استخدمک فلا و لا کرامة له» از امام صادق (ع) در مورد خدمت‌گزاری، گفت: خدمت این است که نگفته انسان کاری را انجام دهد و این حدیث به ما می‌آموزد وسایل و امکانات مورد نیاز زائر باید بدون آن که درخواستی مطرح کند، آماده و در اختیارش باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب افزود: شما مسئولیت مهمی برعهده دارید که در یک طرف آن حق‌الناس است و سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا باید زمینه تحقق آن را فراهم کنند و بعثه هم به وظیفه خود درارتباط با تأمین محتوای فرهنگی و علمی و روحانی و مداح کاروان عمل کند.

وی با تأکید بر لزوم ارائه خدمات مناسب به زائران عتبات عالیات، اظهار دکرد: معصوم باب‌الله است و شما دارید به زائر خدمتگزاری می‌کنید تا او را به باب‌الله برسانید؛ در واقع شما زمینه‌ساز دلال الی‌الله هستید و زائر را برای رسیدن به سوی باب الهی خدمتگزاری می‌کنید.

وی تأکید کرد: در این مسیر نباید دغدغه فکری شما سود و زیان باشد، بلکه باید وظیفه خود را درست انجام دهید و خداوند هم به شیوه‌های مختلف به شما کمک و یاری خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه افزود: خدمتی که شما انجام می‌دهید مورد رضایت خدا و رسول خداست، خدمت خود را صادقانه انجام دهید و نسبت به حقوق زائر که با شما قرارداد می‌بندند؛ حساس باشید. بعثه مقام معظم رهبری وظیفه خود می‌داند در خدمت زائران عتبات عالیات و حرمین شریفین باشد و آماده همکاری برای بهینه شدن خدمات‌رسانی به زائران است.

مصطفی قاسمی، مدیرعامل شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران(شمسا) نیز با حضور در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آینده شرکت شمسا، اعلام کرد: این شرکت با تهیه بسته‌های متنوع، استقبال از زائران با فرهنگ‌ها و سلیقه‌های مختلف در سراسر کشور را در دستور کار خود قرار داده است.
وی تقویت عتبات دانش‌آموزی و دانشجویی را از برنامه‌های امسال شرکت شمسا بیان کرد و گفت: این شرکت آمادگی دارد روزانه پذیرای حداقل 100 کاروان در عراق باشد.

مدیرعامل شمسا افزود: تلاش داریم با هدف صرفه‌جویی بیشتر و کاهش هزینه‌های ارزی بخشی از نیازمندی‌های زائر را از داخل تهیه کنیم.

محمدعلی متبحری، رئیس هیئت مدیره شمسا نیز در این دیدار به مسایل اجرایی این شرکت و مشکل کاروان‌های آزادبر اشاره کرد و افزود: حدود دو هزار و 400 دفتر فعال زیارتی در کشور وجود دارد که می‌توانند خدمات مناسب را به زائران و علاقه‌مندان سفر به عتبات عالیات ارائه دهند.

انتهای پیام

captcha