«دهه دعوت به قرآن»؛ تلاشی برای مهجوریت‌زدایی از قرآن
کد خبر: 3811850
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

«دهه دعوت به قرآن»؛ تلاشی برای مهجوریت‌زدایی از قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدير روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از راه‌اندازی دهه‌ای به نام دهه دعوت به قرآن به‌منظور مهجوریت‌زدایی از ساحت قرآن و تشویق عامه مردم به قرآن كریم خبر داد.

مهدی شهسوار، مدير روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه این مؤسسه در ایام ماه مبارك رمضان دهه‌ای به نام «دهه دعوت به قرآن» نام‌گذاری كرده است، گفت: در سال جاری از 5 تا 15 ماه مبارك رمضان را به نام «دهه دعوت به قرآن» نامگذاری كردیم.
وی افزود: در این دهه تلاش می‌كنیم تا برنامه‌هایی را اجرا كنیم كه عامه مردم را به سمت آموزه‌های قرآن تشویق كرده و بدین طریق مهجوریت‌زدایی از قرآن كریم داشته باشیم.

هر كسی سهم خود را به قرآن ادا كند
شهسوار با بیان اینكه هر كسی می‌تواند به سهم خود برای مهجوریت‌زدایی از قرآن و دعوت مردم به سوی قرآن تلاش كند، گفت: حتی با زبان و دعوت هم می‌توان دیگران را به سمت قرآن دعوت كرد به عنوان مثال یك خبرنگار با ارسال اخبار قرآنی می‌تواند این كار را انجام دهد.

دعوت عمومی مردم به قرآن در كشور خالی است
وی با تصریح اینكه جای دعوت عمومی مردم به قرآن در كشور ما خالی است و ما این خلأ را در بیت‌الاحزان احساس كردیم، گفت:‌ برای معروف‌های مختلف روز و دغدغه و ستادی تشكیل دادیم به‌عنوان مثال برای نماز، ستاد اقامه نماز؛ برای زكات، ستاد زكات؛ برای امر به معروف ستاد احیای امر به معروف و غیره را تشكیل دادیم اما برای دعوت مردم به قرآن كاری انجام ندادیم.
مدیر روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با یادآوری حدیثی از پیامبر مكرم اسلام(ص) درباره مهجوریت قرآن گفت: در مؤسسه بیت‌الاحزان یك تقویم فرهنگی ـ آموزشی داریم كه پایان هر سال برنامه‌های فرهنگی ـ آموزشی سال آینده خود را در آن برنامه‌ریزی می‌كنیم و برنامه‌ها نیز به شعب و مراكز بیت‌الاحزان در نقاط مختلف كشور جهت اجرا ابلاغ می‌شود.
وی ادامه داد: یكی از دغدغه‌های امسال ما نیز اجرای همین طرح «دهه دعوت به قرآن» است كه در این دهه نیز طرح‌های تخصصی حفظ قرآن كریم بیت‌الاحزان را نیز ثبت‌نام می‌كنیم و همچنین برپایی محافل انس با قرآن، برپایی مراسم‌های افطار، دعوت از مسئولان و نخبگان جهت بازدید از مراكز بیت‌الاحزان و غیره را در این دهه اجرا می‌كنیم.

روز، هفته و یا یك دهه در كشور به نام دعوت به قرآن نامگذاری شود
شهسوار با بیان اینكه ما به دنبال فرهنگ‌سازی چنین دهه‌ای هستیم، گفت: امیدواریم بتوانیم این طرح را در سال آتی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور ارائه دهیم تا یك روز، هفته و یا یك دهه را به عنوان روز، هفته و یا دهه دعوت به قرآن نامگذاری كنند.
مدير روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان ادامه داد: باید تلاش كنیم تا این مسئله را به عنوان یك معروف در كشور، جامعه و قرآنیان فرهنگ‌سازی كنیم كه هر كسی تلاش كند تا دین خود را به ساحت مقدس قرآن ادا كند.
وی اظهار كرد: در راستای اجرای این طرح نیز شعار «من قرآن را دوست دارم» را به‌صورت هشتگ در فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر كردیم تا اقشار مختلف مردم جهت پیوستن به این طرح تشویق شوند.
انتهای پیام

captcha