تداوم طرح «سلامت رمضان» در فارس/ تاكنون تخلفی گزارش نشده است
کد خبر: 3811893
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

تداوم طرح «سلامت رمضان» در فارس/ تاكنون تخلفی گزارش نشده است

گروه اجتماعی ــ مدیر گروه سلامت بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره اجرای طرح «سلامت رمضان» در فارس گفت: بازرسان در این ماه در قالب ۷۵ تیم، نظارت بر مسائل بهداشتی واحد‌های فروش مواد غذایی را برعهده دارند.

به گزارش ایكنا از فارس، سیامك شمس، مدیر گروه سلامت بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز، 25 اردیبهشت‌ماه از تداوم طرح «سلامت رمضان» خبر داد و گفت: در قالب اجرای این طرح 75 تیم از بازرسان دانشگاه كار نظارت بر مسائل بهداشتی واحدهای فروش مواد غذایی را به عهده دارند كه البته تاكنون هیچ تخلفی گزارش نشده است.
وی افزود: در ماه مبارک رمضان علاوه بر تشدید نظارت‌ها بر واحدهای فروش مواد غذایی، بازرسی از صنف‌های حساس در ساعات نزدیک به افطار تا ساعات پایانی شب ادامه دارد.
شمس ادامه داد: در بازرسی از یک واحد، تمامی قسمت‌ها از جمله انبار مواد اولیه و ظروف، محل پخت و محل فروش به طور کامل بررسی می‌شود و در صورت مشاهده تخلف اقدامات قانونی لازم صورت می‌گیرد، در همین راستا شهروندان نسبت به شایعات فضای مجازی توجهی نداشته باشند و اخبار موثق را از مراجع رسمی دنبال کنند.
وی با اشاره به اینکه این بازدیدها شامل نظارت بر فرایند تهیه و توزیع مواد غذایی در قنادی‌ها، کارگاه‌های تهیه و توزیع زولبیا، رستوران‌ها، کبابی‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی خاص مانند حلیم و آش است، افزود: در ماه مبارک رمضان امسال، 390 کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اجرای برنامه سلامت رمضان بر تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و زیارتی نظارت می‌کنند.
مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شیراز از شهروندان خواست تا در راستای ارتقای سلامت عمومی جامعه، در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، موضوع را به سامانه بهداشت 190 اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.
شمس بیان كرد: کارشناسان بهداشت محیط در تمام ایام سال، با اجرای طرح‌های نظارتی ویژه مانند طرح سلامت نوروزی و برنامه سلامت رمضان، کار بازرسی را به‌عنوان یک رسالت مهم به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهند.
انتهای پیام

captcha