نمایش دست خط پیامبر(ص) در غرفه بحرین
کد خبر: 3812047
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰

نمایش دست خط پیامبر(ص) در غرفه بحرین

گروه بین‌الملل ــ غرفه بحرین در بخش بین‌الملل بیست وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تعدادی از آثار قرآنی را به نمایش گذاشته است. در غرفه بحرین تصویری از نسخه خطی نامه پیامبر (ص) به «منذر بن ساوی» حاکم بحرین عرضه شده است. این نامه را پیامبر اسلام (ص) به واسطه «علاء الحضرمی» به حاکم بحرین فرستادند.

به گزارش ایکنا؛ اصل نامه که با دست خط پیامبر (ص) نگاسته شده است در موزه قرآنی بحرین نگهداری می‌شود.

اقدام داوطلبانه دانشجویی

«فریدة هاشم» داوطلب بحرینی و دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه تهران گفت: غرفه بحرین به صورت داوطلبانه توسط تعدادی از دانشجویان بحرینی مقیم تهران بر پا شده است.

وی افزود: ما با همکاری اتحادیه دانشجویان بحرینی مقیم در ایران به صورت داوطلبانه اقدام به شرکت در این نمایشگاه بین‌المللی قرآنی کردیم.

معرفی مساجد بحرین

فریده هاشم تصریح کرد: ما در این غرفه به معرفی مساجد مهم بحرین می‌پردازیم. زیرا این مساجد بخشی از تاریخ این سرزمین را نمایندگی می‌کنند.

وی با اشاره به یک دفترچه تصویری و تعدادی لمینت گفت: یکی از مساجد قدیمی و معروف بحرین مسجد «الخمیس» است. این مسجد به عنوان یک اثر تاریخی مورد توجه است. مسجد الخمیس اکنون به صورت بقایای یک مسجد است و به دلیل مهدوم شدن بخشی از آن مردم تنها برای بازدید و زیارت مراقدی که در آن بنا نهاده شده اند به آنجا می‌روند و این مسجد سال‌ها است که محل برگزاری نماز نیست.

نمایش دست خط پیامبر(ص) در غرفه بحرین

«ابویوسف البحرانی» از دیگر داوطلبان بحرینی حاضر در غرفه این کشور در رابطه با دلیل نامگذاری مسجد معروف الخمیس به این نام گفت: این مسجد در سال 1058 میلادی (450 هجری) در محل برگزاری پنجشنبه (الخمیس) بازار تاسیس شد و به همین خاطر به مسجد الخمیس شهرت یافت.

فریده هاشم در ادامه به مسجد «امام صادق (ع)» اشاره کرد و گفت: این همان مسجدی است که به مسجد شیخ عیسی قاسم معروف است و برای سال‌های متمادی محل برگزاری نماز جمعه شیعیان منطقه الدراز بحرین بوده است. این مسجد همواره محلی برای برگزاری نشست‌های سیاسی و مذهبی بوده است.

وی افزود: از دیگر مساجد بحرین مسجد «صعصعه بن صوحان» است. صعصعه بن صوحان از یاران امام علی (ع) بود که توسط معاویه به بحرین تبعید شد. پس از ارتحال در سال 60 هجری در بحرین بر روی مرقدش مسجدی به نام وی بنا نهاده شد.این مسجد به عنوان قدیمی ترین مسجد بحرین است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار«قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۴ خرداد ماه در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha