منشور گام دوم انقلاب اسلامی، شعار غرفه نهج‌البلاغه در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3812048
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۹

منشور گام دوم انقلاب اسلامی، شعار غرفه نهج‌البلاغه در نمایشگاه قرآن

گروه اندیشه ــ یکی از غرفه‌های بخش عترت نمایشگاه بیست و هفتم قرآن کریم، غرفه نهج‌البلاغه است که در این دوره با شعار «نهج البلاغه منشور گام دوم انقلاب» فعالیت‌های خود را ارائه می کند.

به گزارش ایکنا؛ به گفته محمدمهدی علیقلی، مسئول غرفه نهج البلاغه اعتقاد امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره این بوده که حکومت اسلامی باید براساس الگویی مانند الگوی حکومت امام علی(ع) حرکت کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه ای که برای آغاز گام دوم انقلاب مطرح کردند، 7 مطلب را از جمله عدالت، ظلم ستیزی، مبارزه با فقر و توجه به سبک زندگی اسلامی مطرح کردند که برگرفته از نهج البلاغه است و به همین دلیل شعار «نهج البلاغه منشور گام دوم انقلاب» برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وی درباره برنامه های این غرفه افزود: برای این بخش چهار نشست با حضور کارشناسان نهج البلاغه پیش بینی شده تا مفهوم شعار تعیین شده را تبیین کنند.

وی درباره آثار جدید چاپ شده در حوزه نهج البلاغه نیز گفت: درس نامه نهج البلاغه در 6 جلد به چاپ رسیده است که در این بخش معرفی شده است؛ همچنین ترجمه و شرح واژگان نهج البلاغه حسین استاد ولی و ترجمه شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید در 20 جلد از سوی غلامرضا لایقی آماده شده که در این بخش در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار«قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۴ خرداد ماه در مصلای حضرت امام خمینی( ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha