نقش مساجد و توسعه آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3812067
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

نقش مساجد و توسعه آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه شهرستان‌ها - شهردار تایباد گفت: در برهه کنونی که دشمنان برای ضربه زدن به کشور دست بر نقطه اعتقادات مسلمانان گذاشته‌اند، هرچه اقدامات مسجدمحوری بیشتر باشد، در تقویت جوانان مومن و متعهد موفق‌تر خواهیم بود و این مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی ایفا می‌کند.

نقش مساجد و توسعه آن‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ایوب سیدالحسینی، شهردار تایباد در نشست مشترک با اعضای هیات امنای مسجد حضرت یوسف(ع) واقع در بلوار امام علی(ع) تایباد که شامگاه گذشته 25 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: این نشست به منظور بررسی موضوعات و مشکلات شهری محله مسجد در این شهر برای اولین بار آغاز شده است.
وی افزود: هر هفته اعضای هیات امنای یک مسجد از مساجد سطح شهر به این شهرداری دعوت می‌شوند و مشکلات موجود در محله بررسی و پیگیری خواهد شد.
شهردار تایباد مساجد را کانونی مناسب برای تبلیغ دین دانست و تصریح کرد: تریبون مساجد برای برطرف کردن برخی مشکلات سطح شهر که شهروندان عاملان آن هستند، بهترین فرصت بشمار می‌روند.
وی بیان کرد: صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی شامل آب، برق و گاز، حفظ و نگهداری اموال عمومی سطح شهر مانند فضای سبز، وسایل رفاهی داخل پارک‌ها، تمییز نگهداشتن محله‌ و شهر، جلوگیری از ورود فاضلاب‌های خانگی به داخل آبروها و جوی‌ها و... از مهمترین مسائلی است که نیاز مبرم دارد و از طریق مسجد هر محله به مردم تعلیم داده شود.
در ادامه یوسفی یکی از اعضای هیات امنای مسجد حضرت یوسف(ع) با بیان مشکلات محله گفت: عدم روشنایی بلوار امام علی(ع) و وجود سگ‌ها رفت و آمد نمازگزاران به مسجد را در لحظه سحر با مشکل روبرو کرده است. همچنین جاری شدن آب فاضلاب خانگی در محله علاوه بر بیماری، نجس بوده و بسیاری از مراجعان به مسجد را معترض کرده است.
وی در ادامه اضافه کرد: نصب سرعت‌گیر در نزدیکی این مسجد از بسیاری حوادث که براثر سرعت بالای رانندگان ایجاد می‌شد، جلوگیری کرده است.
شهر تایباد دارای 50 مسجد اهل سنت و 8 مسجد تشیع است که از ابتدای امسال تاکنون 9 مسجد توسط شهردار و اعضای شورای شهر بازدید و مشکلات آن بررسی شده است. مساجد مناطق سروش و باغ خسروی در بررسی‌های انجام شده بیشتر نیازمند رسیدگی است.

انتهای پیام

captcha