برجسته‌سازی دستاوردهای جبهه مقاومت؛ هدف راهپیمایی روز قدس
کد خبر: 3812077
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

برجسته‌سازی دستاوردهای جبهه مقاومت؛ هدف راهپیمایی روز قدس

گروه سیاست و اقتصاد- مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: برجسته‌سازی دستاوردهای جبهه مقاومت و بازنمایی روز جهانی قدس به عنوان محور وحدت اسلام و نمایش یکپارچگی امت اسلام از اهداف راهپیمایی روز قدس است.

برجسته‌سازی دستاوردهای جبهه مقاومت؛ هدف راهپیمایی روز قدسبه گزارش ایکنا از زنجان، سعید حسینی شامگاه چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس، بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد، اظهار کرد: جلسه امروز برای سه مناسبت تشکیل شده است. یوم‌الله ۱۵ خرداد مصادف با عید فطر خواهد بود. همچون چند سال اخیر راهپیمایی روز قدس از میدان قائم برگزار خواهد شد.
وی در مورد اهداف و راهبردهای راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: بازنمایی روز جهانی قدس به عنوان محور وحدت اسلام و نمایش یکپارچگی امت اسلام و حمایت از آرمان‌های قدس شریف به عنوان مهمترین مسئله جهان اسلام، رویکرد افشاگری پیوند آمریکا، اسرائیل و وهابیت و حمایت‌های عربستان از جنایت‌های آمریکا و ترسیم پیامدهای راهبردی و نوید آزادی قدس شریف در جهان از جمله این اهداف است.
این مسئول، برجسته‌سازی دستاوردهای جبهه مقاومت و ایستادگی ملت مظلوم فلسطین در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، معرفی حقوق بشر آمریکایی و آگاهی‌بخشی ملی و فراملی و معرفی اسرائیل و کودک‌کشی‌های آن در منطقه و دست داشتن در آشوب‌های منطقه را از دیگر اهداف راهپیمایی روز قدس برشمرد.
وی به ویژه مراسم یوم‌الله ۱۴ خرداد اشاره کرد و گفت: این مراسم سه‌شنبه در شبستان امامزاده سید ابرهیم (ع) برگزار و همزمان دسته حسینیه اعظم زنجان نیز به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) حرکت می‌کند.
حسینی با ارائه پیشنهاداتی در مورد برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خردادماه، بیان کرد: برگزاری نمایشگاهی از آثار و کتب منتشر شده پیرامون امام خمینی (ره) در مساجد و نمایشگاه‌های قرآن، برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی پیرامون اندیشه امام و شعار سال، برگزاری همایش تبیین دستاوردهای قیام ۱۵ خرداد، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع شخصیت امام (ره) و برگزاری مراسم سخنرانی، مداحی همراه با ضیافت افطار می‌تواند در این ایام به اجرا دربیاید.
رئیس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقه مشاعره با موضوع امام و رهبری، برگزاری مسابقه با موضوع امام و رهبری و تولید مستند و گزارش توسط صدا و سیما در این خصوص را از دیگر پیشنهادات برای گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد عنوان کرد.
در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در استان زنجان یادآور شد: در سال‌های گذشته مراسم ارتحال امام خمینی (ره) عمدتا زائران به زیارت مرقد امام راحل اعزام می‌شدند و مراسم باشکوهی برگزار می‌شد اما در چهار سال اخیر به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان، اعزام زائران در روز چهاردهم خرداد کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: تمهیدات برای حضور باشکوه مردم اندیشیده شود؛ چرا که دستور دینی برای موقر کردن بزرگان دینی داریم و باید برای کسی که بزرگ‌ترین حق را برای استقلال، آزادی و عزت ما دارد، مراسم باشکوهی ترتیب داده شود.
آیت‌الله خاتمی به وقایع تاریخی که در کارنامه انقلاب روزهای درخشانی را رقم زدند، اشاره کرد و گفت: اهمیت نیمه خرداد را حضرت امام خمینی (ره) بارها بیان فرمودند.
انتهای پیام
captcha