جهان اسلام در مورد حضرت خدیجه(س) کوتاهی کرده است
کد خبر: 3812163
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
حجت‌الاسلام رفیعی:

جهان اسلام در مورد حضرت خدیجه(س) کوتاهی کرده است

گروه حوزه‌های علمیه ــ استاد جامعة المصطفی(ص) با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) با زنان دیگر پیامبر(ص) قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: جهان اسلام نسبت به ایشان کوتاهی کرده است؛ وظیفه ما بیش از این‌هاست و در هر شهری باید نام خیابانی به نام ایشان باشد و از سوی وزارت کشور به همه جا ابلاغ شود.

جهان اسلام در مورد حضرت خدیجه(س) کوتاهی کرده استبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، امروز 26 اردیبهشت ماه در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س) با تمجید از شخصیت والای حضرت خدیجه(س) گفت: هشت جلد کتاب در مورد ایشان در جامعة المصطفی چاپ کردیم که کاری بی سابقه بود.

وی افزود: ایشان 20 سال قبل از ازدواج پدرش را از دست داد و همانند پیامبر(ص) یتیم بودند و نام مادرش نیز فاطمه بود. خدیجه چهار برادر داشت.

وی افزود: در مورد سن ازدواج و دوشیزه بودن ایشان، اختلاف وجود دارد ولی مقام معظم رهبری و آیت الله مکارم فرمودند که ما معتقدیم که ایشان دوشیزه و جوان بوده است و آیت الله مکارم ادله 28 ساله بودن و دوشیزه بودن ایشان را آوردند البته سن، بحثی جنبی است ولی از این جهت گفتم که بیان سن 40 سالگی و بیوگی در هنگام ازدواج از سوی برخی بی دلیل نیست.

رفیعی با اشاره به کتابی از زکی یمانی، وزیر نفت عربستان در ابتدای انقلاب که فرد معتدل و محققی است، تصریح کرد: وی کتابی به نام «دارالسیده، خدیجه بنت الخویلد» نوشته و از خرابه‌های خانه حضرت خدیجه که توسط وهابیون خراب شده است عکس گرفته و مفصل در مورد آن بحث کرده است.

این استاد حوزه با ابراز تأسف نسبت به تخریب این آثار اسلامی توسط وهابیون احمق و نادان بیان کرد: پیامبر 28 سال در این خانه زندگی کرده است که مدتی با خدیجه(س) و بعد وفات ایشان به تنهایی زندگی کرده و جزء بهترین آثار اسلامی بوده که توسط آن‌ها تخریب شده است. در این خانه وحی نازل شده و امام علی به جای پیامبر در آن خوابیدند.

رفیعی افزود: این همان خانه‌ای است که می‌خواستند حضرت را در آن ترور کنند ولی حضرت به مدینه هجرت کرد و این منزلی است که حضرت زهرا(س) در آن به دنیا آمد و امام علی(ع) در آن بزرگ شد.

این استاد حوزه با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) با زنان دیگر پیامبر(ص) قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: جهان اسلام نسبت به ایشان کوتاهی کرده است؛ وظیفه ما بیش از این‌هاست و در هر شهری باید نام خیابانی به نام ایشان باشد که در قم از سوی شهرداری انجام شد و به نظر بنده باید به همه شهرها از سوی وزارت کشور ابلاغ شود.

رفیعی با بیان اینکه حداقل یک مدرسه و مسجد باید به نام ایشان باشد و کتاب و مقاله و رمان و یا سریال و فیلم خوب در مورد زندگی آن بانو تولید شود، ادامه داد: امروز ما در موضوع طلاق و ازدواج، اختلاف خانواده ها و ... دادمان در آمده است و حضرت می‌تواند بهترین الگو برای درمان این مسائل باشد.

وی با اشاره به ساخت فیلمی در هالیوود که جاذبه‌های جنسی فراوانی هم داشت، افزود: آخرین صحنه این فیلم خودکشی دختر بود که وقتی صدای ناقوس کلیسا را شنید منصرف شد و چون این صحنه تبلیغ مسیحیت کرده بود واتیکان بهترین هدیه و جایزه را به کارگردان این فیلم دادند.  

استاد جامعة المصطفی(ص) بیان کرد: امام علی(ع) فرمودند کمال هر انسانی به شش چیز است؛ دو  عضو کوچک، دو عضو بزرگ و دو شمائل و هیئت؛ دو عضو کوچک قلب و زبان انسان است که همه پیشرفت و بدبختی و خوشبختی انسان وابسته به همین دو عضو است.

وی افزود: دو عضو بزرگ عقل و همت است؛ بدترین نقمت این است که عقل انسان کم باشد و عقل بهترین نعمت است و دیگری همت است و ثروت و قیافه هم دو شمائل برای کمال انسانی است. تمامی این شش مورد در زندگی حضرت خدیجه(س) دیده می‌شود.

رفیعی بیان کرد: قلبی که کانون عشق به خدا و محبت به پیامبر(ص) بود؛ عقل او عجیب بود یکی از عالمان اهل سنت می‌گوید پیامبر(ص) در تمامی امور با خدیجه(س) مشورت می‌کرد؛ پیامبری که خودش عقل کل است اما ایشان وزیر صدق و قابل اعتماد پیامبر(ص) بود و ایشان با گفت و گوی او آرام می‌شد و همت او بی نظیر بود.

وی ادامه داد: انسان‌های با همت چند ویژگی مانند شجاعت، انفاق صبر، مقاومت، گذشت و دارند؛ قلب و لسان خدیجه، خدایی و عقل و همتش عالی و زیباترین و ثروتمندترین زن دوره خودش بود.

رفیعی تصریح کرد: خوب است کسانی که در مسائل تاریخی کار می‌کنند در مورد نقش زنان در شکل‌گیری اسلام کتاب بنویسند گرچه دانشنامه زن مسلمان در حال نوشته شدن است زیرا در تاریخ کم نبودند زنانی که فرزند و شوهرانشان را تشویق به جهاد  در رکاب پیامبر(ص) و معصومین(ع) کردند.

 وی تاکید کرد: اگر یک ماه ماه مبارک رمضان می‌توانستم در تلویزیون در مورد ایشان سخن بگویم می‌گفتم چون باید بیش از این معرفی شود.

انتهای پیام

captcha