رمز پیروزی بر مشکلات، مقاومت است
کد خبر: 3812166
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

رمز پیروزی بر مشکلات، مقاومت است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرجع تقلید شیعیان، مقاومت را رمز پیروزی بر مشکلات امروز کشور دانست.

رمز پیروزی بر مشکلات، مقاومت استبه گزارش ایکنا از قم، آیت‎الله العظمی سبحانی امروز 26 اردیبهشت‌ماه در سلسله درس‌های تفسیر خود در ماه مبارک رمضان در مدرسه علمیه فیضیه گفت: باید در جمهوری اسلامی حول محور اسلام عمل کنیم.

وی افزود: امروز نباید اقتصاد را مبنای رضایت ما باید گرد اسلام باشیم در هر دو حال باید راضی باشیم؛ ما انقلاب کردیم که اسلام حاکم باشد، حال که دشمن فشار می‌آورد باید بر مشکلات بر پیشه کنیم و مقاوم باشیم زیرا رمز پیروزی بر مشکلات مقاومت است؛ اگر مقاومت کرده و صبر داشته باشیم مشکلات و فشارهای دشمن کارساز نخواهد بود.
این مرجع تقلید با اشاره به یکی ازآیات سوره توبه که نام مبارک الله و پیامبر اکرم(ص) در کنار هم قرار گرفته‌اند، بیان کرد: انسان‌های وارسته مجاری فیض هستند؛ حتی خورشید نیز از مجاری فیض است.

وی افزود: نکته این است که وهابیون می‌گویند که الله و رسول در کنار هم نیستند زیرا اشتباه آن‌ها این است که اگر الله در کنار رسول قرار بگیرد شرک است ولی در قرآن کریم یک فعل به الله و رسول نسبت داده شده است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به آیه 57 سوره توبه بیان کرد: اسلام، اقتصاد دارد ولی علم اقتصاد ندارد؛ علم اقتصاد در دانشگاه تدریس می‌شود تا به مسایل عرضه و تقاضا بپردازد ولی اسلام، دارای اقتصاد است ؛علم اقتصاد چگونگی سود آوری را آموزش می‌دهد.

وی یادآورشد: آنچه برای جامعه مفید و مضر است، چیزی است که بشر به تنهایی در نمی‌یابد و باید از اسلام بگیرد؛ آنچه که بشر را در دست رباخوران و ظالمان قرار ندهد از سوی اسلام بیان می‌شود.

وی گفت:17 منبع مالی از سوی اسلام برای حکومت اسلامی بیان شده است؛ علم‌الاقتصاد برای بشر است ولی اقتصادی که بشر را سعادتمند کند در اسلام بیان شده‌است.

این مرجع تقلید با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) بیان کرد: قرآن کریم زمانی که در خصوص زنان بحث می‌کند از دانه درشت«توصیفات عالی» صحبت می‌کند مگر کسانی که درستکار نیستند.

وی گفت: خداوند زمانی که از زنان صالح سخن می‌گوید با الفاظ بسیار بزرگی استفاده  می‌کند؛ اگر زنان ما الگو می‌خواهند باید از زنان قرآنی الگو بگیرند، الگوی ما زنان سینمایی نیستند بلکه الگوی آن‌ها همین زنان پاک هستند.

وی تصریح کرد: شهر قم شهری است که حوزه علمیه و مضجع شریف کریمه اهل بیت(س) در این شهر وجود دارد ولی این حجاب فعلی در شان این شهر نیست؛ البته برخی از این بی حجاب‌ها جنبه نیابتی دارند و آن‌ها را اجیر می‌کنند تا با اخذ مبلغی فضای شهر را آلوده کنند وگرنه زنانی که انقلابی هستند و پشت سر امام لبیک گفتند اصیل هستند و زنان نیابتی دشمن تنها از در حصر اقتصادی وارد نمی‌شود و از این گونه مسیرها نیز وارد می‌شود.

آیت‍ الله العظمی سبحانی بیان کرد: مرحوم صدوق غیر از اساتید بزرگ خود، از دو استاد زن خود احادیث نقل می‌کند؛ حضرت خدیجه کبری برای ما الگو است و باید از ایشان تاسی کنیم.

انتهای پیام

captcha