چرا ساخت خانه برای مددجویان بهزیستی اولویت دارد؟
کد خبر: 3812188
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
اقطار تشریح کرد:

چرا ساخت خانه برای مددجویان بهزیستی اولویت دارد؟

گروه جامعه ــ رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه بیماران، معلولان، سالمندان و سایر مددجویان بهزیستی مشکلات بیشتری نسبت به سایر سیل‌زدگان دارند، گفت: هر چه زودتر باید خانه‌های مددجویان ساخته شود.

فرهاد اقطار، رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ به تشریح نیازهای حال حاضر مددجویان سیل‌زده بهزیستی پرداخت و گفت: مددجویان بهزیستی با چند مشکل عمده مواجه هستند. گروه اول مددجویانی هستند که خانه‌های آنها سالم است اما نیاز به لوازم خانگی دارند چرا که نفوذ آب منجر به سوختن لوازم برقی آنها شده است. برای این گروه باید لوازم خانگی تهیه شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مددجویان معلول یا بیمار بهزیستی نیز لوازم توانبخشی خود از جمله عصا، واکر، تشک مواج ویژه افراد دچار مشکل نخائی و ... را از دست داده‌اند و باید این لوازم حیاتی برای آنها دوباره تهیه شود، گفت: تعدادی از مددجویان نیز به طور کلی خانه‌های خود را از دست داده‌اند.

بیماران ضایعه نخاعی نمی توانند در چادر زندگی کند

اقطار تصریح کرد: باید به سرعت مشارکت مردمی را برای ساخت خانه مددجویان بهزیستی جلب کنیم چرا که یک فرد معلول، بیمار ضایعه نخاعی، سالمند و ... نمی‌تواند در چادر زندگی کند و با توجه به فرارسیدن فصل گرما باید به سرعت برای این افراد خانه ساخته ‌شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه تعدادی از مددجویان توانمند شده بهزیستی که توانسته بودند شاغل شوند، به دلیل بروز سیل کارگاه‌ها و وسایل و ابزار کار خود را از دست داده‌ و دوباره مددجو شده‌اند، گفت: بانوان سرپرست خانواری که با چرخ خیاطی کار می‌کردند، یا معلولانی که با دریافت کمک‌های بهزیستی کارگاه ایجاد کرده بودند اکنون لوازم کار خود را از دست داده و دوباره مددجو شده‌اند و نیاز است ابزار تولید این افراد را دوباره تهیه کنیم.

اقطار در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به تحریم‌های موجود برای تهیه لوازم توانبخشی از جمله سمعک، ویلچر و ... با مشکل مواجه هستیم؟ گفت: بیشتر لوازم توانبخشی یعنی حدود 75 تا 80 درصد لوازم مورد نیاز ما در داخل کشور تولید می‌شود. اخیراً هم 800 ویلچر از یک شرکت داخلی به کمک مردم تهیه کرده و در اختیار مردم قرار دادیم.  

وی از مردم خواست در صورتی که لوازم توانبخشیی دارند که دیگر از آن استفاده نمی‌کنند، مثلاً فردی که دچار شکستگی پا بوده و مدتی از ویلچر استفاده می‌کرده اما اکنون بهبود یافته و ویلچر خود را نیاز ندارد، لوازم توانبخشی خود را به مراکز بهزیستی تحویل دهند تا تعمیر شده و مورد استفاده نیازمندان قرار گیرد.

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی اعلام کرد: نذورات، صدقات و خیرات مردم در ماه رمضان به سرعت به دست نیازمندان می‌رسد و مردم می‌توانند با استفاده از حساب 90190  بهزیستی نزد بانک ملت و یا با استفاده از قسمت نیکوکاری نرم‌افزارهای آپ، سکه، روبیکا و ... به مددجویان بهزیستی کمک کنند.

اقطار از برگزاری مراسم گلریزان طی هفته آینده برای مسکن و اشتغال مددجویان مناطق سیل‌زده خبرداد و گفت: 31 اردیبهشت ماه مصادف با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) این گلریزان برگزار می‌شود در شیرخوارگاه آمنه نیز بازارچه همت عالی با ارائه محصولات مددجویان برپا خواهدشد.

انتهای پیام 

captcha